وزارت خارجه چین در انتقاد از موضع آمریکا درقبال حوادث اخیر در ایران گفت: مخالف مداخله در امور داخلی کشورها تحت هر بهانه‌ای هستیم.

واکنش چین به موضع آمریکا درقبال حوادث اخیر در ایران

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشست خبری امروز یکشنبه، در پاسخ به سوالی درباره اعمال تحریم‌های ضدایرانی و تهدید به تحریم‌های بیشتر از سوی آمریکا به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران، از مخالفت چین با تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی آمریکا علیه ایران سخن گفت.

وی تاکید کرد: مخالف مداخله در امور داخلی کشورها تحت هر بهانه‌ای هستیم و با برانگیختن انقلاب‌های رنگی در کشورها به نام دموکراسی و حقوق بشر مخالفیم.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه (سوم اکتبر) در بیانیه‌ای در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران، گفت که ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ایران که به ادعای او واشنگتن آن‌ها را در «خشونت علیه معترضان» دخیل می‌داند، اعمال می‌کند. بایدن در ادامه موضع مداخله‌جویانه خود، افزود: این هفته، ایالات متحده هزینه‌های بیشتری علیه عاملان خشونت علیه معترضان صلح‌جو اعمال خواهد کرد. ما به پاسخگو کردن مقامات ایرانی و حمایت از ایرانی‌ها برای اعتراض آزادانه ادامه خواهیم داد.

دو روز بعد از اظهارات بایدن، وزارت خزانه‌داری آمریکا در جدیترین اقدام خود در حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرد اسامی هفت مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. پیش‌تر هم وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. آمریکا در بیانیه قبلی، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ خانم «مهسا امینی» مسئول خوانده بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه بایدن با بیان این‌که وی به جای ژست‌های بشردوستانه کمی به کارنامه حقوق بشری کشورش فکر کند، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا بهتر بود نگران تحریم‌های بی‌شمار علیه ملت ایران باشد.

کنعانی همچنین (چهارشنبه) ۱۳ مهر در صفحه اینستاگرامش نوشت: رفتار مداخله‌آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک‌آمیز آنان اثبات کرد که آن‌ها هر زمان فرصتی ببینند، در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید