به گفته محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، هیچ دانش‌آموزی در جریانات اخیر اخراج نشده است و فقط برای آگاهی بخشی به اولیای دانش آموزان اطلاع داده می شود.

آیا دانش آموزی تحت تاثیر ناآرامی‌های از مدارس اخراج شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی در پی این بودند که مدارس را با چالش مواجه کنند و برخی اغتشاشات که در گوشه‌هایی شکل گرفت را به مدرسه بکشانند که این موضوع با درایت مدیران و هوشمندی دانش آموزان و اولیا محقق نشد.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز خود با موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس، با بیان اینکه برخی به دنبال بر هم زدن فضای آموزش در مدرسه بودند و از اقتضای سن و هیجانات نوجوانان و کنجکاوی دانش آموزان استفاده کردند، گفت: برخی در پی این بودند که مدرسه را با چالش مواجه کنند و برخی اغتشاشات که در گوشه‌هایی شکل گرفت را به مدرسه بکشانند که این موضوع با درایت مدیران و هوشمندی دانش آموزان و اولیاء محقق نشد.

کاظمی گفت: امنیت در هر کشوری جزو خطوط قرمز و توجه به این موضوع مورد تاکید همه کشورهاست. ما باید زمینه آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم و اگر جایی تعداد اندکی در مقابل حدود ۱۶ میلیون دانش آموز ما بخواهند حرکتی انجام دهند، باید برای همان دانش آموزان نیز فرصت آموزش را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزی به دلیل تحت تاثیر ناآرامی‌های اخیر قرار گرفتن، اخراج شده است، تاکید کرد: هیچ دانش‌آموزی در این راستا اخراج نشده است. اگر مشکلی برای یکی از این دانش آموزان پیش بیاید، ما خود را موظف می‌دانیم برای آموزش او تلاش کنیم. دانش‌آموزی در این راستا اخراج نشده و اگر هم تحت تاثیر قرار گرفته و حرکتی انجام داده، باید به او آگاهی‌بخشی کنیم.

کاظمی در پاسخ به این که آیا دانش‌آموزی به خاطر بی‌انضباطی و انجام فعالیت‌هایی پیرامون ناآرامی‌های اخیر با «اخراج موقت» مواجه شده است، تاکید کرد: گفت‌وگو و اطلاع به اولیاء دانش آموزان تنها به منظور آگاهی بخشی است و ما چیزی به عنوان اخراج موقت نداریم. حتی وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند تلاش خود را برای دانش‌آموزانی که از قبل بازگشایی مدارس برایشان اتفاقاتی افتاده و مشکلاتی داشته‌اند، انجام دهد.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ما پیرو مکتب امام حسین و انتظار بزرگ می‌شوند و این امر را در خیل حضور جوانان و نوجوانان در پیاده روی اربعین می‌بینیم، تصریح کرد: استکبار از طریق جنگ رسانه‌ای و از طریق رسانه، سعی در بزرگ نمایی و بعضا ساختارشکنی‌هایی دارد که تعدادی در کشور شروع به انجام دادن آن کردند. برخی از این خبررسانی‌ها که بعضا در این ایام شکل گرفت، اخبار دروغ و بزرگ‌نمایی بود.

ترک تحصیل دختران بیستر است یا پسران؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود درباره آمار ترک تحصیل دانش آموزان متوسطه، توضیح داد: تا زمانی که ثبت نام دانش آموزان پایه نهم برای پایه دهم قطعی نشود، نمی‌توان آمار ترک تحصیل را گزارش داد. آنچه وجود دارد نشان می‌دهد، جمعیت دانش آموزی ما نسبت به سال قبل افزایش داشته و نرخ ارتقاء و گذر ما از متوسطه اول به دوم در دختران بیشتر است و این به معنای آن است که ترک تحصیل در دختران به نسبت پسران در مقطع متوسطه کمتر است.

به گفته کاظمی، در سه پایه شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۷۹ هزار نفر دانش آموز به نسبت سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: می‌توان گفت در حال حاضر تعداد دانش آموزان شاخه فنی حرفه‌ای ما و در طول انقلاب اسلامی سابقه نداشته است. در مجوع در آموزش فنی و حرفه‌ای یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۸ نفر دانش آموز در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در حال تحصیل‌اند و از این تعداد ۳۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر در پایه دهم مشغول هستند که این تعداد نیز نسبت به پایه دهم سال قبل با افزایش حدود ۷ هزار نفری مواجه هستیم.

ثبت نام در پایه دهم همچنان ادامه دارد

کاظمی با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ۹۳ درصد دانش آموزان در پایه دهم ثبت نام کرده اند و ثبت نام هنوز ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره سهم رشته‌های مختلف در مقطع متوسطه توضیح داد: در بین رشته‌ها، سهم رشته علوم انسانی از همه بیشتر است. پس از آن نیز رشته تجربی، پس از آن ریاضی و سپس معارف اسلامی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید