دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا می گوید : اگر من رئیس جمهور بودم حمله روسیه به اوکراین صورت نمی گرفت و تداوم این جنگ،جنگ جهانی سوم است.

نقش بایدن در حمله پوتین به اوکراین از دیدگاه ترامپ

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ آمریکا را از این بابت که ولادیمیر پوتین را "تقریبا" مجبور به حمله به اوکراین کرد مقصر دانست.

به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا همواره از رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا که احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با او رقابت خواهد کرد، در قبال مدیریت روابط با روسیه انتقاد کرده است.

اما منتقدان ترامپ در آمریکا نیز متقابلا او را به اتخاذ مواضعی به نفع ولادیمیر پوتین متهم کرده‌اند.

ترامپ در مصاحبه با شبکه راستگرای "ریئل آمریکاز وویس" که حامی این رئیس جمهور سابق آمریکا است انتقادات جدیدی را علیه دولت بایدن مطرح کرد. او استدلال کرد، "لفاظی" دولت بایدن در ماه‌های پیش از حمله روسیه به اوکراین در تصمیم پوتین برای اجرای این حمله نقش داشت.

ترامپ:دولت بایدن پوتین را مجبور به حمله به اوکراین کرد

ترامپ ادامه داد: آنها اگر واقعیت آن را ببینید عملا او را به تمسخر می‌گیرند. کشور ما و به اصطلاح رهبران ما پوتین را به تمسخر گرفتند. می دانید من به آنها گفتنم که دارید با چیزهایی که میگویید تقریبا او را مجبور به مداخله می‌کنید. لفاظی آنها بسیار احمقانه بود.

به گفته رئیس‌جمهور سابق آمریکا، حمله روسیه به اوکراین در صورتی که او رئیس جمهور آمریکا بود "هرگز" اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ در ادامه این مصاحبه از روابط کاری که هم با پوتین و هم با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برقرار کرد تعریف کرد.

ترامپ بیان کرد: من هم با زلنسکی و هم با پوتین خیلی خوب کنار می‌آمدم. اگر خاطرتان باشد، زلنسکی بسیار خوب عمل کرد چون وقتی آنها (دموکراتها) از زلنسکی درباره حقه اوکراین و تماس تلفنی مربوط به آن سوال کردند او گفت، چه چیز غلطی درباره این تماس تلفنی وجود داشته است؟ او (ترامپ) کار اشتباهی نکرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد، لازم است که روسیه و اوکراین فورا مذاکراتشان را آغاز کنند چون در غیر این صورت این بحران ممکن است به جنگ جهانی سوم تبدیل و باعث نابودی جهانی شود.

ترامپ در یک سخنرانی در ایالت نوادا گفت: حالا ما جنگی بین روسیه و اوکراین را با امکان بالقوه تلفات صدها هزار نفر داریم. ما باید فورا مذاکرات بر سر پایان صلح آمیز جنگ در اوکراین را شروع کرده یا به جنگ جهانی سوم که هیچ چیز را از سیاره ما باقی نخواهد گذاشت برسیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید