۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 55392773

ناصر نبی پور رئیس اتحادیه مرغ گذار، از تغییر قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: با افزایش هزینه های تولید مرغداران با ضرر تخم مرغ را به فروش می رسانند.

قیمت تخم مرغ تغییر می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه مرغ گذار گفت: مرغداران در حال حاضر در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می کنند، زیرا دولت قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان را تعیین کرده، ولی قیمت تمام شده تولید حدود ۴۸ هزار تومان است.

ناصر نبی پور در پاسخ به این سوال که‌ آیا قیمت تخم مرغ مصوب تغییر کرده است یا خیر؟ گفت: قرار بود در شهریورماه قیمت تخم مرغ اصلاح شود، ولی هنوز تغییری رخ نداده است.

وی ادامه داد: قیمت تخم مرغ تغییر خواهد کرد، زیرا در غیر این صورت با افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکننده نمی‌تواند ادامه دهد. فقط ۴۲ هزار تومان هزینه خوراک مرغ و استهلاک است و این هزینه در کنار هزینه‌های آب، برق و گاز و کارگر بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه مرغ گذار تهران اضافه کرد: هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان خواهد شد و یک شانه دو کیلویی تخم مرغ نیز ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان برای مرغداران هزینه در پی خواهد داشت که با احتساب کرایه حمل و سود فروشندگان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

ضرر ۱۰ هزار تومانی در فروش هر کیلو تخم مرغ

وی در ادامه گفت: مرغداران در حال حاضر در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می کنند، زیرا دولت قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان را تعیین کرده، ولی قیمت تمام شده تولید حدود ۴۸ هزار تومان است.

نبی پور در پایان گفت: این درست نیست که از جیب تولیدکننده به مصرف کننده یارانه داده شود. دولت باید فکری به حال تولیدکننده و مصرف کننده کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید