همدانی که روزگاری به شهر چشمه‌ها، قنات‌ها و رودخانه‌ها معروف بود، مدتی است گرفتار مشکل آب شده است و با وجود همه تلاش‌ها و وعده‌های داده‌شده هنوز مشکل آب حل نشده است.

مشکل آب در همدان چه زمانی حل می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به زودی آب از سد تالوار به شهر همدان منتقل و پس از تصفیه در تصفیه خانه شهید بهشتی و اخذ تاییده کیفی توسط مراجع ذی صلاح به مخازن شهر پمپاژ و در اختیار شهروندان شهر همدان قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار از پروژه آبرسانی اضطراری به شهر همدان

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به روند اجرایی پروژه آبرسانی اضطراری به شهر همدان گفت: طی اقدامی جهادی اجرای خط انتقال بای پس و ساخت و تجهیز ایستگاه های پمپاژ بین راهی خط آبرسانی تالوار به منظور انتقال آب از این سد به عنوان یکی از ابر پروژه های آبرسانی در کشور با تخصیص اعتبار خاص در دولت سیزدهم و با اهتمام ویژه ی وزیر محترم نیرو در دستور کار قرار گرفت تا پس از ۱۷ سال وقفه در عملیات اجرای این پروژه شاهد پیشرفت چشمگیر آن در چند ماهه گذشته باشیم که برای تسریع در حل مشکل آب شرب شهروندان همدان ، عملیات لوله گذاری، تجهیز ایستگاه های پمپاژ ، نصب تاسیسات و ... همزمان با تست موارد فوق صورت پذیرفت.

جعفری با تاکید بر اینکه فاز اول این پروژه به اتمام رسیده اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر در مرحله تست تاسیسات و رفع نواقص موجود است و با رفع نواقص فنی مذکور، به زودی آب از سد تالوار به شهر همدان منتقل شد و پس از تصفیه در تصفیه خانه شهید بهشتی و اخذ تاییدیه کیفی توسط مراجع ذی صلاح به مخازن شهر پمپاژ و در اختیار شهروندان شهر همدان قرار خواهد گرفت.

وی با اذعان به اینکه تست تاسیسات اجرایی با سرعت قابل ملاحظه ای در حال انجام است، عنوان کرد: بخش اعظم خط انتقال مذکور ، پیش از این به منظور انتقال آب از چاه های خالق وردی در دست بهره برداری بوده و نواقص سطحی یاد شده نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با بیان اینکه به موازات بهره برداری از پروژه یاد شده، آبرسانی به شهر همدان از محل چاه های استیجاری و کشاورزی با تلاش همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب این استان و شرکت آب منطقه ای در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: بر همین اساس طی این مدت تجهیز و بهره برداری بیش از ۷۰ حلقه چاه کشاورزی با اجرای ۴۵ کیلومتر خط انتقال به منظور تامین آب شهر همدان عملیاتی شد ضمن اینکه بر مبنای تعهدات اخیر، شرکت آب و فاضلاب استان مکلف به حفر ۱۷ حلقه چاه جدید شد که تاکنون ۱۱ حلقه از چاههای مذکور حفر و در حال تجهیز است که در چهل و هشت ساعت آینده به ترتیب وارد مدار بهره برداری شهر همدان خواهد شد.

وی از تعهدات ایجاد شده برای شرکت آب منطقه ای استان مبنی بر حفر ۱۵ حلقه چاه جدید خبر داد و عنوان کرد: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده پس از اتمام عملیلت حفاری ، این چاه ها نیز در آینده نزدیک وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

جعفری عنوان کرد: در حال حاضر با مجموع اقدامات انجام شده اکثر مخازن شهر با ذخایری که داراست از پایداری نسبی قابل قبولی برخوردار است که با ورود آب از سد تالوار بخش قابل توجهی از مشکلات آبرسانی به شهر همدان مرتفع خواهد شده و یقیناً ساعات قطعی آب در شهر همدان به صفر تقلیل می یابد.

وی ضمن عذرخواهی از مشکلات پیش آمده برای شهروندان شهر همدان و تقدیر از صبوری مردم فهیم همدان متذکر شد: بخش عمده تنش آبی ایجاد شده در همدان و دیگر نقاط کشور ناشی از کاهش نزولات آسمانی است که امیدواریم با بارش های سال جدید شاهد کاهش چشمگیر این بحران ها در سطح کشور باشیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید