رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در جریان گردهمایی خصوصی تعدادی از حامیان ملی حزب دموکرات در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای در جنگ با اوکراین اظهار نظر کرده بود.

واکنش مکرون به هشدار بایدن درباره "آرماگدون"

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، هم‌زمان با اینکه مقامات و رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، امانوئل مکرون از اظهارات و هشدارهای اخیر جو بایدن درخصوص "آرماگدون" (آخرالزمان) انتقاد کرد.

به گزارش فاکس نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه طی یک سخنرانی خاطرنشان کرد که "وقتی صحبت از استفاده از تسلیحات هسته‌ای می‌شود، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شوخی نمی‌کند."

وی در ادامه با اشاره به دوران جان اف کندی، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا تاکید کرد: «از زمان کندی و بحران موشکی کوبا با چشم‌انداز آرماگدون مواجه نبوده‌ایم.»

انتقاد مکرون از اظهارنظر بایدن

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در نشست اتحادیه اروپا در پراگ ضمن انتقاد از اظهارات بایدن گفت: «ما هنگام صحبت درخصوص چنین مسائلی باید با احتیاط سخن بگوییم.»

براساس گزارش فرانس۲۴، مکرون در ادامه خاطرنشان کرد: حل‌وفصل مسئله جنگ در اوکراین نیازمند "تنش‌زدایی" و نوعی راهکار است که برای هم رهبران و هم مردم اوکراین قابل قبول باشد.

ولادیمیر پوتین در بحبوحه جنگ روسیه – اوکراین طی یک سخنرانی در ماه سپتامبر به کشورهای عضو ناتو نسبت به "توانایی‌های روسیه" هشدار داد.

وی در آن سخنرانی گفته بود: «می‌خواهم به شما یادآوری کنم که کشور ما ابزار مخرب مختلفی دارد؛ تجهیزات جداگانه و بسیار مدرنی در مقایسه با آنچه که کشورهای ناتو دارند. و هنگامی که تمامیت ارضی کشور ما تهدید شود، ما برای محافظت از روسیه و مردم خود از تمامی ابزاری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.»

این درحالیست که کارین ژان پی‌یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ضمن دفاع از اظهارات جو بایدن درخصوص "آرماگدون" تصریح کرد: چنین نوع لفاظی غیرمسئولانه‌ای مخصوص رهبر یک کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای نیست و این چیزی است که رئیس‌جمهور بایدن بسیار شفاف و آشکار بیان کرد.

وی درحالیکه عنوان کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده‌سازی روسیه جهت استفاده از تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد، افزود: ما هیچ دلیلی برای تنظیم موقعیت استراتژیک هسته‌ای خودمان ندیده‌ایم و همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده‌سازی روسیه برای استفاده قریب‌الوقوع از تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید