موضوع افزایش دوباره حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ توسط دولت پیشنهاد داده شد اما موضع جدی مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان چیست؟

افزایش حداقل ۲ میلیون تومانی حقوق کارمندان و بازنشستگان + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید: امسال برای دومین بار است که دولت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را پیشنهاد داده که در راستای بهبود وضعیت معیشت این قشر است.

براساس لایحه دوفوریتی که به مجلس فرستاده است، امکان افزایش حقوق از تاریخ یکم شهریور امسال وجود دارد.

افزایش حقوق کارمندان به صورت پلکانی است

آن‌طور که سخنگوی دولت اعلام کرده، برای کارکنان دولت درصد به صورت پلکانی در نظر گرفته شده یعنی کسانی که به نوعی حقوق‌بگیر پایین حساب می‌شوند، نزدیک ۲۰ درصد افزایش و هرچقدر که بالاتر بیاید، درصد کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس برآوردهای انجام شده از جزئیات لایحه دولت، حداقل ۲ میلیون تومان به حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان اضافه می‌شود. این در حالی است که پیش‌تر و در قالب قانون بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد به حقوق همه کارمندان اضافه شده بود.

در این میان، براساس لایحه دولت، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌حدود ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

در همین رابطه، یک عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید: دولت سیزدهم لایحه افزایش دوباره حقوق کارمندان و بازنشستگان را به مجلس پیشنهاد داده است که از این لایحه حمایت می‌کنیم.

محمد خدابخشی می‌افزاید: امسال برای دومین بار است که دولت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را پیشنهاد داده که در راستای بهبود وضعیت معیشت این قشر است.

وی با ایرنا عنوان می‌کند: با توجه ‌به تورم و در راستای متناسب‌سازی حقوق‌ها این افزایش حقوق از سوی مجلس مورد حمایت قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که اگر دولت توان ‌افزایش بیشتر حقوق‌ها را داشت، به‌طورقطع پیشنهاد می‌داد، متذکر می‌شود: دولت سیزدهم میزان درصد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را به گونه‌ای پیشنهاد داده که قدرت پرداخت داشته باشد.

خدابخشی بیان می‌کند: نمایندگان از لایحه پیشنهادی دولت حمایت خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید