۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 55392608

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به دروغ و دغل کاری متوسل می شود تا روسیه را منبع تهدیدهای هسته ای جلوه دهد.

هشدار جدی روسیه به کشورهای غربی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه به کسانی که با مسکو از زبان تحریم سخن می گویند، هشدار داد که صبر روسیه حدی دارد.

لاوروف همچنین گفت که غرب به دروغ و دغل کاری متوسل می شود تا روسیه را منبع تهدیدهای هسته ای جلوه دهد.

غرب همه چیز را تحریف می کند

وی افزود: غرب همه چیز را تحریف می کند تا نشان دهد این روسیه است که ادعای تهدیدهای هسته ای دارد و ممکن است در اوکراین به استفاده از سلاح هسته ای متوسل شود.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: دغل کاری های متعدد و دروغ های آشکار از سوی غرب در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، هرچند ما به آن عادت کرده ایم.

به گفته دیپلمات ارشد روسیه، آمریکا و متحدانش به طور فعالانه ای تلاش می کنند لفاظی های هسته ای در ارتباط با اوکراین را در دستور کار جهانی قرار دهند.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو خواست حملات پیشگیرانه ای را علیه روسیه در پیش گیرد.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه نیز در پاسخ به سخنان زلنسکی گفت که رئیس جمهوری اوکراین پای کشورهای غربی را به لفاظی هسته ای باز می کند و سراسر جهان را به آستانه آخرالزمانی سوق می دهد.

در این میان، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز جمعه گفت بیانیه های متناقض کی یف در مورد لفاظی های هسته ای با غرب به رهبری آمریکا هماهنگ شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که مسکو برای اینکه شرکای بین المللی اش نتایج همه پرسی های الحاق جمهوری های دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق خرسون و ژاپوریژیا به روسیه را به رسمیت بشناسند، عجله ای ندارد.

لاوروف گفت: زمان کمی از همه پرسی های برگزار شده و نتایج آن گذشته است. شرکای خارجی ما برای درک واقعیات ژئوپولیتیکی جدید به زمان نیاز دارند و ما به کسی فشار وارد نمی کنیم.

وی در عین حال یادآور شد که حق آزادی بیان و تعیین سرنوشت در مناطق آزاد شده در اولویت کاری برای مسکو قرار دارد.

روز سه شنبه هفته گذشته شهروندان جمهوری های دونتسک و لوگانس و مناطق آزاد شده خرسون و ژاپوروژیا در همه پرسی الحاق به روسیه شرکت کردند. در سال ۲۰۱۴ نیز شبه جزیره کریمه با برگزاری همه پرسی به روسیه پیوست.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام ‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت‌ داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید