در جریان دیدار از صربستان علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با قائم مقام وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات این کشور ملاقات کرد.

همکاری‌های تجاری ایران و صربستان تسهیل خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، علی باقری با اشاره به تجربه مشترک دو کشور در مواجهه با تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه، تحریم‌ها را یک مانع برون‌زا و مشکلات بروکراتیک را یک مانع درون‌زا در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور دانست و بر ضرورت رفع این موانع و انتقال تجارب با استفاده از راهکارهای مناسب تاکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر وزیر امور خارجه ایران به صربستان و سفر رئیس‌جمهور صربستان به ایران در آینده نزدیک انجام شوند. انجام این سفرها می‌توانند نشان از اراده رهبران عالی دو کشور برای توسعه روابط در تمامی جوانب داشته باشند.

استوان نیکچویچ، قائم مقام وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان نیز با برشمردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی، ابراز امیدواری کرد شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بلافاصله پس از تعیین دولت جدید صربستان برگزار شود.

وی ادامه داد: متاسفانه کیفیت روابط اقتصادی - تجاری با کیفیت مناسبات سیاسی تناسب ندارد.

در ادامه، طرفین بر ضرورت شروع مذاکرات کارشناسی برای تنظیم موافقتنامه تجارت آزاد و بهره‌گیری از سازوکارهای خلاقانه در راستای گسترش مبادلات و همکاری‌های تجاری بین دو کشور تاکید کردند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید