در جریان سی و سومین اجلاس وزارتی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک، با توافق وزرای نفت و انرژی ۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند و قیمت نفت خام شاخص برنت به ۹۳ دلار و ۶۶‌ سنت به ازای هر بشکه رسید.

با تصمیم اوپک پلاس نفت گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، قیمت سبد نفتی اوپک دیروز ۹۴ دلار و پنج سنت ثبت شد، در حالی که سه‌شنبه ۱۲ مهرماه، ۹۲ دلار و ۱۳ سنت بود .

در سی و سومین اجلاس وزارتی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک موسوم به اوپک پلاس که بعدازظهر دیروز در دبیرخانه اوپک در وین برگزار شد وزرای نفت و انرژی برای کاهش ۲ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.

تصمیم روز چهارشنبه اعضای گروه «اوپک پلاس» برای کاهش ۲ درصدی تولید نفت خشم مقام‌های آمریکایی را به همراه داشته که این تصمیم را «کوتاه‌بینانه» دانسته و آن را به نفع روسیه در جنگ اوکراین قلمداد کرده‌اند.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السیدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

قیمت نفت خام شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پنج‌شنبه، ۱۴ مهرماه به‌ ترتیب ۹۳ دلار و ۶۶‌ سنت و ۸۷ دلار و ۹۳ سنت به ازای هر بشکه بود .

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید