۳۰ تن از شهروندان نیجریه در پی واژگونی قایقی در شمال این کشور هنگام فرار از دست گروه‌های تروریستی جان خود را از دست دادند.

مرگ ۳۰ شهروند اهل نیجریه هنگام فرار از دست تروریست ها

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک" نوشت: پایگاه خبری دیلی تراست نیجریه در این باره گفت که نیروهای مسلح ناشناس (تروریست‌ها) به مجتمع بیرین در منطقه بوکویوم در استان زامفارا در شمال نیجریه حمله کردند و این افراد برای فرار از تروریست ها جان باختند.

این پایگاه خبری اعلام کرد که بیشتر قربانیان را زن و کودک تشکیل می‌دهند.

گروه‌های تبهکار مسلح که از سوی مقام‌های نیجریه به عنوان «تروریست» معرفی شده‌اند، حملات خود در شمال غرب و مرکز نیجریه را افزایش داده‌اند. اینها تنها در دو ماه گذشته علاوه بر ربودن ده‌ها مسافر، بیش از یکصد روستایی را در مناطقی از ایالت پلاتو واقع در ابوجا مرکز نیجریه قتل عام کردند.

براساس گزارش‌های نهادهای رسمی، شمال غرب و مرکز نیجریه شاهد افزایش حملات از اواخر سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. موارد آدم ربایی‌های دسته جمعی و دیگر جنایات خشونت آمیز نیز در این منطقه به شدت افزایش یافته و دولت نتوانسته است نظم و قانون را در این مناطق برقرار کند.

چند ماه قبل، نیروهای چاد، کامرون، نیجریه و نیجر در چارچوب نیروهای نظامی مشترک حمله هماهنگ جدیدی را در چهار کشور با هدف نابودی بوکوحرام و سایر گروه‌های تروریستی فعال در منطقه اطراف دریاچه چاد انجام دادند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید