به عقیده کارشناسان بورسی، بازار توان بازگشت به روزهای خوب خود را ندارد در آستانه کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی دارد.

پیش بینی بورس برای شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / حال بورس خوب نیست

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران در دومین هفته مهر ماه تنها چهار روز کاری داشت که در آن چهار روز نیز روند نزولی به خود گرفت و در هیچ یک روزهای معاملاتی مثبت نشد. در این هفته اغلب سهام موجود در بازار منفی بودند و تنها چند سهم کمی سبز شدند.

شاخص کل بورس تهران چهارشنبه هفته گذشته روی عدد یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۱۱۳ هزار واحدی رسید. در نهایت این هفته شاخص ۳۲ هزار واحد یعنی بیش از ۲٫۴ درصد افت کرد.

شاخص هم‌وزن نیز کاهش حدود سه درصدی داشت و شاخص فرابورس نیز حدود ۲٫۳ درصد کاهش یافت.

در این هفته ارزش معاملات نیز نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی به خود گرفت. در اولین روز هفته یعنی شنبه ارزش معاملات برابر با ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسید. روز یکشنبه برابر با ۲۱۰۰ میلیارد و روز دوشنبه ۱۷۵۰ میلیارد تومان و در نهایت ارزش معاملات روز سه‌شنبه به ۱۶۵۰ میلیادر تومان رسید.

با توجه به‌ ثبت این ارقام دومین سقوط ارزش معاملات نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد. در این هفته خروج پول نیز در بازار بسیار قوی بود. روز شنبه ۵۸۰ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۴۵۰ میلیارد، روز دوشنبه ۳۴۰ و روز سه‌شنبه نیز ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد.

بورس وضعیت خوبی ندارد

این روزها بورس تهران اوضاع خوبی ندارد و بازار سهام در یک روند نزولی مزمن گرفتار شده است. ریزش بورس در ماه‌های اخیر باعث شده که شاخص کل در سطوحی پایین‌تر از ابتدای سال قرار بگیرد و با ابهاماتی که پیرامون وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد، ادامه این روند نزولی دور از انتظار نیست.

سیاست‌های اقتصادی دولت و مهم‌ترین آنها قیمت‌گذاری دستوری، در کنار ریسک‌های دیگری مانند به بن‌بست رسیدن مذاکرات احیای برجام و تشدید تحریم‌ها باعث شده که امیدی به بازگشت روزهای خوب بورس وجود نداشته باشد.

به عقیده کارشناسان بورسی، در حال حاضر عوامل زیادی هستند که سبب شده‌اند بازار توان بازگشت به روزهای خوب خود را نداشته باشند. عواملی مثل به بن‌بست رسیدن مذاکرات برجام و سیاست‌های اقتصادی نادرست دولت سیزدهم در حوزه قیمت‌گذاری دستوری از مهم‌ترین عوامل اوضاع فعلی بورس هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید