مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از مرز خسروی به عنوان رکورددار بیشترین میزان صادرات کالا از ابتدای سال جاری خبر داد.

 صادرات کالا از مرز خسروی رکورد زد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، بختیار رحمانی پور با اشاره به میزان واردات و صادرات کالا از مرزهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال سال جاری میزان یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۸۳ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۱۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: میزان کالای صادراتی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه صادرات در سال گذشته از لحاظ ارزش مالی هفت درصد افزایش و از نظر افزایش وزنی نیز ۲ درصد افزایش صادرات به خارج از کشور داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به انواع کالاهای صادرات، تصریح کرد: میلگرد، آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از جمله کالاهای صادر شده در ۶ ماهه گذشته بوده است.

رحمانی پور با بیان سهم مرزهای صادراتی استان کرمانشاه برای صادرات، خاطرنشان کرد: از مجموع صادرات انجام شده گمرک خسروی ۴۱۰ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۳۰ دلار کالا به وزن ۹۹۹ هزار و ۳۶۲ تن کالا به خارج از کشور صادر کرده است.

وی ادامه داد: مرز خسروی با رشد ۴۱ درصدی ارزش مالی در صادرات و رشد ۵۲ درصدی در افزایش وزن کالاها بیشترین سهم را در صادرات استان کرمانشاه داشته و پس از آن گمرک پرویزخان و گمرک پرویز خان در جایگاه بعدی صادرات قرار می‌گیرند.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه به کاهش ۲ درصدی واردات کالا از طریق مرزهای استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال ۳۳ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۱۰۲ دلار کالا به وزن پنج هزار و ۳۹۹ تن کالا از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویز خان وارد کشور شده است.

رحمانی پور مطرح کرد: میزان واردات کالا در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش مالی ۲ درصد و از حیث وزن ۵۷ درصد کاهش داشته است.

وی به کالاهای وارداتی به کشور نیز اشاره و عنوان کرد: آلیاژ آلومینیم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن و تجهیزات خط تولید از جمله کالاهای وارداتی از طریق مرزهای استان کرمانشاه به داخل کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید