وزارت خارجه کره شمالی گفت: شلیک موشک‌های این چند روز، «اقدامات متقابل» در واکنش به رزمایش‌های آمریکا در منطقه است.

ششمین آزمایش موشکی کره شمالی در پاسخ به رزمایش‌های آمریکا
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب‌های شرق کره جنوبی، گفت شلیک موشک‌های این چند روز، «اقدامات متقابل» در واکنش به رزمایش‌های آمریکا در منطقه است.

بعد از انجام ششمین آزمایش موشکی توسط کره شمالی طی ده روز اخیر، پیونگ‌یانگ دلیل این شلیک‌های متعدد را توضیح داد.

وزارت خارجه کره شمالی بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت که شلیک موشک‌های این چند روز، «اقدامات متقابل» در واکنش به رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی و ژاپن در منطقه است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این وزارتخانه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب‌های شرق کره جنوبی، گفت چنین تحرکاتی «تهدید بزرگی» برای ثبات در منطقه هستند.

در این بیانیه آمده است: «ما در حال نظارت بر تهدیدهای جدی آمریکا برای ثبات وضعیت در شبه‌جزیره کره و اطرف آن، از طریق استقرار مجدد ناوگروه تهاجمی در آب‌های نزدیک خود هستیم».

دولت پیونگ‌یانگ همچنین دولت آمریکا و کشورهای هم‌نظر با آن را به‌دلیل تلاش برای ارجاع دادن پرونده آزمایش‌های موشکی کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل، محکوم کرد.

ساعتی پیش بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد نظامیان پیونگ‌یانگ بار دیگر موشک بالستیک به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده‌اند.

این ششمین آزمایش موشکی ارتش کره شمالی طی ده روز اخیر است که به افزایش بی‌ثباتی و تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ با کره جنوبی، ژاپن و آمریکا دامن زده است.

این در حالی است که بامداد چهارشنبه نظامیان آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی، ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) پرتاب کردند.

روز سه‌شنبه بود که به گفته سازمان‌های نظامی سئول و توکیو، کره شمالی موشک بالستیک میان‌بردی را شلیک کرد که ۴ هزار کیلومتر را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع یک هزار کیلومتری پرواز کرد.

بعد از آن، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن شلیک خطرناک موشک توسط کره شمالی، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی‌های پیونگ‌یانگ خواهند داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید