طبق گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، باتوجه به مطابقت اهدف اعلام شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسکو آماده بررسی احتمال ایجاد یک منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است.

اعلام آمادگی روسیه برای ایجاد منطقه امن اطراف نیروگاه زاپروژیا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست اوپک پلاس در وین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما آماده مطالعه ایده آژانس هستیم و اهدافی که آقای رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنظیم کرده است کاملاً با موضع ما مطابقت دارد؛ تأسیسات هسته‌ای از این نوع، مانند نیروگاه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز، باید در برابر حملات محافظت شوند. در اینجا ما اتفاق‌نظر کامل داریم. شما نمی‌توانید از این تاسیسات آتش بگشایید، شما نمی‌توانید این تاسیسات را گلوله‌باران کنید.

این دیپلمات روس اضافه کرد که لازم است "جزئیات خاص - هم جغرافیایی و هم سایر موارد اساسی" هماهنگ شود.

کنترل نیروگاه زاپوریژیا اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین به دست نیروهای روس افتاده است و درگیری‌های اطراف این نیروگاه که بزرگترین تاسیسات هسته‌ای اروپاست، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. تیمی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی از آنجا بازدید کرده و چند تن از اعضای آن در حال حاضر درون نیروگاه زاپوریژیا حضور دارند. روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر آغاز حملات قلمداد می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید