دولت اتیوپی امروز (چهارشنبه) با درخواست اتحادیه آفریقا برای گفت‌وگو با جبهه آزادیبخش خلق تیگرای اعلام آمادگی کرد.

 دولت اتیوپی برای مذاکرات صلح با جبهه تیگرای اعلام آمادگی کرد

به گزارش سلام نو به نقل از سایت النشره، دولت اتیوپی اعلام کرد که با درخواست اتحادیه آفریقا برای گفت‌وگو با جبهه آزادیبخش خلق تیگرای موافقت کرده است.

رضوان حسین، مشاور امنیتی ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی در این باره اظهار کرد: اتحادیه آفریقا دعوتنامه‌ای برای برگزاری مذاکرات صلح ارسال کرد و دولت اتیوپی این دعوت را در راستای مواضع اصولی خود درقبال راه حل مسالمت آمیز مناقشه و گفت‌وگوی بدون پیش شرط در این زمینه، پذیرفت.

پیشتر نیز جبهه آزادیبخش خلق تیگرای در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقامات تیگرای آماده مشارکت و حضور در روند صلح تحت نظارت اتحادیه آفریقا هستند.

در این بیانیه آمده است: ما آماده پایبندی به توقف فوری و متقابل اقدامات خصمانه در راستای ایجاد فضایی مناسب برای روند صلح هستیم.

درگیری در اقلیم تیگرای در سال ۲۰۲۰ آغاز شد؛ دولت اتیوپی جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای را به حمله به پایگاه‌های ارتش فدرال متهم کرده و نیروهای این ارتش را با حمایت نیروهای امهره و اریتره به این منطقه اعزام کرد تا جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای، حاکم بر این منطقه را بیرون کنند.

نیروهای تیگرای در ابتدا ظرف یک ماه شکست خوردند اما در سال ۲۰۲۱ با یک ضد حمله تقریبا کنترل بیشتر منطقه تیگرای را پس گرفتند و وارد مناطق مجاور آن در امهره شدند. درگیری‌ها میان دو طرف از اواخر مارس پس از برقراری آتش‌بس انسانی متوقف شد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید