بنابر گزارش شبکه خبری بلومبرگ، ایلان ماسک بنیان‌گذارشرکت «اسپیس اکس»، برای اجتناب از یک جدال جنجالی در دادگاه دوباره پیشنهاد خرید شرکت توئیتر با قیمت اولیه ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم را ارائه کرد.

پیشنهاد جدید ایلان ماسک برای خرید توئیتر

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، بلومبرگ نوشت: ماسک این پیشنهاد را در نامه ای به توییتر ارائه کرد و شرکت توییتر مستقر در سانفرانسیسکو تایید کرده نامه را دریافت کرده و قصد دارد معامله را با قیمت توافق شده منعقد کند.

این شرکت به طور مشخص درباره نحوه پاسخ به ماسک اظهارنظری نکرده است.

بلومبرگ نوشت: آینده توئیتر با طرح ایلان برای خرید این شرکت در دست میلیاردر ثروتمندی قرار می گیرد که ماه ها علنا از مدیریت توئیتر انتقاد کرده، ارزش آن را زیر سوال برده و نظرش را درباره خرید آن تغییر داده است.

این پیشنهاد همچنین به این معنا است که ادعاهای ماسک - به عنوان مثال درباره دروغگویی توییتر درخصوص درصدی از کاربرانش که ربات هستند (موضوع حساب های جعلی در این شبکه اجتماعی) احتمالاً در دادگاه مورد رسیدگی قرار نمی گیرند.

ایلان ماسک در اوایل سال جاری- زمانی که در ماه آوریل با خرید توییتر در معامله ای به ارزش تقریبی ۴۴ میلیارد دلار موافقت کرد-، در صدر اخبار قرار گرفت.

این میلیاردر مدت کوتاهی پس از اعلام قرارداد، نشانه‌هایی از پشیمانی و انصراف از این معامله را بروزداد و مدعی شد که توییتر او را در مورد گسترش کاربران خود و رواج حساب‌های خودکار معروف به ربات گمراه کرده است.

مدیر عامل شرکت تسلا در ماه ژوئیه به طور رسمی از توافق خرید توئیتر خارج شد و توییتر از او در دادگاه سلطنتی ایالت دلاویر آمریکا شکایت کرد تا او را مجبور به ادامه خرید کند. دادگاه قرار بود در ۱۷ اکتبر آغاز شود. قاضی این دادگاه دیروز سه شنبه از هر دو طرف خواست تا با پیشنهادی در مورد چگونگی ادامه پرونده به او مراجعه کنند.

افزایش ارزش شرکت توئیتر

به دنبال اعلام موافقت ماسک برای ادامه این معامله ارزش شرکت توئیتر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، برت تیلور، رئیس هیأت مدیره توییتر، پیشتر و به دنبال اعلام لغو معامله خرید توئیتر از سوی ایلان ماسک در این شبکه اجتماعی نوشت که هیأت‌مدیره این شرکت، شکایتی را در دادگاه دلاویر تنظیم کرده است تا «ایلان ماسک را در قبال تعهدات قراردادی‌اش پاسخگو کند».

این دادگاه به طور مکرر به اختلافات تجاری در میان شرکت‌های متعدد، از جمله توئیتر رسیدگی کرده است

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید