قوانین فدرالی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، امروز چهارشنبه به امضا رسید و اسناد مرتبط با این تحولات در پرتال رسمی اطلاع‌رسانی حقوقی دولت روسیه منتشر شد.

امضا معاهدات الحاق ۴ منطقه از اوکراین به روسیه توسط پوتین

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همچنین قوانین قانون اساسی فدرال در مورد پذیرش این چهار منطقه به روسیه و تشکیل مباحث جدید فدراسیون روسیه را امضا کرد.

اسناد مرتبط با این تحولات در پرتال رسمی اطلاع‌رسانی حقوقی دولت روسیه منتشر شد.

روسیه پس از برگزاری رفراندوم‌هایی که طی چند روز از ۲۳ سپتامبر انجام داد، آن مناطق ذکر شده را به خاک خود ضمیمه کرد؛ رفراندوم‌هایی که کی‌یف و دولت‌های غربی به عنوان امری غیرقانونی و اجباری محکوم کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه الحاق آنها را جمعه گذشته اعلام کرده بود. او همچنین به دفاع از این اراضی "جدید" با هر ابزاری متعهد شده و به کی‌یف و غرب نسبت به حمله به آنها هشدار داد.

ولادیمیر پوتین در مراسم ویژه ضمیمه کردن این چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش ضمن حمایت از این رخداد آن را نتیجه "انتخاب مردم" این مناطق دانست و گفته بود: مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند. ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه سپس از کی‌یف خواست تا به میز مذاکره بازگردد، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد که کشورش "آماده گفت‌وگو با روسیه است اما با یک رئیس‌جمهور دیگر نه پوتین."

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید