بنابر اعلام رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی، بامداد امروز -چهارشنبه- واشنگتن و سئول چهار موشک به سمت ساحل شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب کردند.

رزمایش موشکی واشنگتن و سئول در واکنش به کره شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از سی‌ان‌ان، رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که واشنگتن و سئول بامداد امروز -چهارشنبه- چهار موشک به سمت ساحل شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب کردند.

این دومین آزمایش آمریکا و کره‌جنوبی در واکنش به پرتاب موشکی اخیر کره‌شمالی است.

بنا بر اعلام ارتش کره‌جنوبی، پرتاب‌های موشکی روز چهارشنبه شامل موشک‌های سیستم تاکتیکی ارتش بوده است. این نوع سلاح‌ها موشک‌های زمین به زمین بود که برد ۳۲۰ کیلومتری دارند.

ارتش کره جنوبی پیش از این نیز اعلام کرده بود که جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک میان‌برد کره‌شمالی بر فراز آسمان ژاپن، تمرینات متمرکز بر حملات با اصابت دقیق به هدف را انجام دادند.

ستاد مشترک کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «این رزمایش با مشارکت چهار فروند اف- ۱۵ کا وابسته به نیروهای کره جنوبی و چهار جنگنده اف- ۱۶ نیروی هوایی آمریکا برگزار شد و دو فروند جنگنده کره جنوبی دو بمب تهاجمی مشترک را علیه یک هدف فرضی در میدان تیراندازی ‌جکدو در دریای غرب پرتاب کردند».

در این بیانیه توضیح داده شده است که این رزمایش‌ها با هدف نشان دادن توانمندی‌های متحدان برای ضربه زدن دقیق به منبع تحریکات انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید