طبق گفته مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی، فرایند تحت پوشش بیمه قرار گرفتن رانندگان تاکسی جدید آغاز شده و مرحله به مرحله درحال انجام است.

پوشش بیمه‌ای رانندگان تاکسی جدید آغاز شد

به گزارش سلام نو، مهدی شکوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بیمه تاکسیرانان اظهار کرد: خوشبختانه قانون سازوکار بیمه رانندگان را مشخص کرده است، دهک‌بندی‌ها باید طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ انجام شود و مهمتر از همه اینکه باید با کمک مراجع معرفی کننده اعم از تاکسیرانی، سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه که حمل و نقل درون شهری و برون شهری را شامل می‌شود، پالایش انجام شود.

وی افزود: این پالایش با این هدف انجام می‌شود که اگر افرادی من غیرحق وارد سیستم شدند، خارج کرده و معادل همین‌ میزان خروجی، از رانندگان جدید جایگزین شوند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه فهرست‌ها را ارائه داده‌اند و در حال هماهنگی و کنترل با شرکت‌ها هستیم تا آمار نهایی احصاء و با کمک همان مراجع، افراد جدید معرفی و بیمه شوند گفت: در مقاطعی از زمان، افرادی را داشته‌ایم که تاکسیران نبودند اما بیمه شده‌ بودند. همچنین تعدادی هستند که در گذشته راننده تاکسی بوده اند و اکنون در شغل دیگری مشغول شده‌اند. هدف ما این است افرادی که به شغل رانندگی اشتغال ندارند، از این بیمه خارج شوند و افراد محق بتوانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این فرایند شروع شده و فایل‌ها در دست تبادل است. کار مرحله به مرحله پیش می‌رود، باید فهرست‌ها پالایش و افراد جدید از سوی همان مبادی ذی‌صلاح برای بیمه معرفی شوند.

شکوری درباره شمار مشمولان جدید بیمه رانندگان گفت: تعداد تقریبا چندده هزار نفری را مشخص کرده‌اند که کنترل نهایی در حال انجام است تا حقی تضییع نشود.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه این فرایند تا چه زمانی به طول می‌انجامد؟ اظهار کرد: فرایند به تدریج ادامه می‌یابد و تا پایان سال طول خواهد کشید و شامل همه رانندگان درون و برون شهری می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید