استان خوزستان یکی از استان‌های زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های این استان دره لالی می‌باشد که به نام جه جه یا دوزویل معروف هست.

مخوف‌ترین دره ایران در خوزستان

سلام نو - سرویس گردشگری: در مسیر رهگذرانی که از مسیر شهر لالی بعد از گذر از زیباییهای چشم نواز چم سور به سمت اندیکا و جاده چهارمحال میروند تنگه ایی عظیم و بسیار خوفناک در انتظار نشسته که ترسی عجیب در خود دارد و رازی نهان. دره ایی که حتی دیدن رودخانه جاری در اعماق آن به آسانی قابل دیدن نیست و فقط در زمان طغیان آب نمایان میشود. زیبایی و ترس این تنگه حس بینظیریست که به جرات میتونیم بگیم جای دیگری چنین تجربه نابی نخواهید داشت. این دره به نام جه جه یا دوزویل معروف هست و در خود داستان دلاوری رضی خان را زنده نگهداسته است و از روی پل رودخانه شور لالی میتونید نظاره گر این ابهت آمیخته با ترس باشید.

مخوف‌ترین دره ایران در خوزستان

شهرستان لالی

شهرستان لالی از شرق و شمال شرق به به شهرستان اندیکا و از جنوب و جنوب شرق به بخش مرکزی شهرستان مسجد سلیمان متصل است. لالی از شهرهای بختیاری ‌نشین استان خوزستان است.
قدیمی ترین آثار سکونت انسان در نجد ایران در غار «پبده» در شمال لالی کشف شده است. لالی بخشی از اولین حوزه شناخته شده نفت در ایران به شمار می آید و از این رو، در دهه ۳۰ یکی ازحوزه های فعال استخراج نفت بوده است.
لالی پیشینه تاریخی کهن دارد؛ چنان که حدود ۶۰ سال قبل پروفسور گریشمن، باستان شناس فرانسوی، قدیمی ترین آثار سکونت انسان در فلات ایران را در غار «پبده» کشف کرد. گریشمن معتقد بود که ۱۵ هزار سال پیش مردمانی که در غار پبده می زیسته اند، اجداد بختیاری ها بوده اند.

مخوف‌ترین دره ایران در خوزستان

نزدیکترین جاذبه‌ها

در پنج کیلومتری شهرستان لالی که از سمت میدان امام حسین به سمت جاده شهرستان اندیکا حرکت کنید ، یکی از مکانهای دیدنی با مناظر زیبا و پرطرفدار در کنار رودخانه شور قرار دارد که روبروی آن دره برکه و امامزاده آقا برکه واقع شده است.

مخوف‌ترین دره ایران در خوزستان

موقعیت مکانی

دره دوزویل در نزدیکی شهر لالی استان خوزستان، بر گذرگاه جاده لالی به اندیکا و شهرکرد قرار گرفته است. این دره در فاصله ۱۴۰ کیلومتری اهواز و در آستانه ۴۰ کیلومتری مسجد سلیمان و پنج کیلومتری خاوری شهرستان لالی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید