روند بازار پیش از گذشته غیرقابل پیش‌بینی است و دقیقا نمی‌توان اعلام کرد که روند بازار در کوتاه مدت چگونه است.

ریزش دلار در بازار امروز / علت کاهش قیمت دلار چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز هم کمی عقب نشست و گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در معاملات فردایی هم نزولی است. جز بازار تهران، سیگنالی که از هرات می‌رسد هم بیانگر برگشت قیمت دلار است.

قیمت دلار هرات که روز گذشته مرز ۳۳ هزار تومان را رد کرده بود امروز به ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و روند آن فعلا کاهشی است. از این منظر می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت دلار در روزهای باقیمانده هفته، نزولی است و حتی ممکن است قیمت دلار به کانال ۳۲ هزار تومان برگردد.

کارشناسان معتقدند که کانال ۳۲ هزار تومان، کانال مهمی برای قیمت دلار است. اگر دلار به این محدوده برگردد احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد. اما اگر در کانال ۳۳ هزار تومان بماند، باید منتظر ورود موج جدید تقاضا به بازار بود. مساله‌ای که می‌تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش بینی قیمت دلار

هنوز نمی‌توان مسیر قیمت دلار را پیش‌بینی کرد. تنها سیگنالی که ظرف دو روز گذشته از بازار ارز مخابره شده این است که امروز تب دلار فروکش کرده و قیمت‌ها مهار شده است.

این کاهش قیمت دلار در حالی رخ داده که با توجه به اخبار شب قبل انتظار می‌رفت قیمت دلار افزایشی باشد. شب گذشته خبر رسید که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران است. کانادا هم ۱۱ مهرماه ۱۶ فرد و نهاد ایران را تحریم کرد. اما نکته مهم این بود که این اخبار امروز بازار را تحت تاثیر قرار نداد و روند دلار در انتهای روز کاهش داشت.

برخی معتقدند بازار ارز تحت تاثیر اخبار برجام و آزادسازی ۷ میلیارد دلار بلوکه شده ایران در کره جنوبی است. خبری که دو روز قبل منتشر و مدعی شد که قرار است منابع ارزی ایران در کره جنوبی آزاد شود. خبرگزاری فارس هم دیروز در گزارش کوتاهی اعلام کرد که تنها مشکل باقیمانده برای آزادسازی دلارهای ایران برداشته شده است. این رسانه اعلام کرده بود که تنها مشکل موجود ایجاد کانال بانکی برای دریافت این منابع بود و براساس رایزنی‌های انجام شده قرار است این منابع به بانکی در یکی از کشورهای همسایه واریز شود.

برخی دیگر هم می‌گویند واکنش‌های منفی به اخبار جدید تحریم‌ها بازار را متقاعد کرده که تحریم جدیدی در کار نیست و احتمالا اتحادیه اروپا تحریم جدیدی علیه ایران وضع نمی‌کند. البته در این میان دو خبر دیگر هم منتشر شد. اول اینکه جوبایدن از تحریم‌های جدید خبر داد و رئیس اتاق ایران و سوئیس هم گفت کانال مالی ایران و سوئیس منتفی شده و افزایش تجارت با اروپا بدون FATF امکان‌پذیر نیست.

اما آنچه مسلم است اینکه فعلا تب دلار خوابیده است. اما نکته مهم این است که روند بازار پیش از گذشته غیرقابل پیش‌بینی است و دقیقا نمی‌توان اعلام کرد که روند بازار در کوتاه مدت چگونه است.

البته کارشناسان معتقدند که روند کلی بازار برخلاف رویه دو روز قبل است. مگر اینکه اخبار مثبت برجامی به بازار برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید