۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
کد خبر: 55392123

یکی دیگر از استان‌های زیبای ایران استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که به سبب زیبایی‌هایش گردشگران زیادی را به خودش جذب کرده است. رود بانه باشت یکی از زیبایی‌های این استان است.

سفری مجازی به رود بانه باشت

سلام نو - سرویس گردشگری: در ۱۰ کیلومتری غرب شهرستان باشت، جایی است که حقیقتا نمایی زیبا و دلنشین از مناظر کم نظیر جنوب در دامنه قلل سترگ خامی دارد. آبی سرد و گوارا در این منطقه روان بوده که با سایه دلنشین انواع درختان گردو، انگور، انجیر و توت وحشی همراه با رایحه خوش بوته های مشک فشان پونه سردسیری و مزارع شالیزار در کنار مناظر زیبای خامی و جنگل بلوط چنان محیط دلچسب و دلنشینی را بوجود آورده که چشم هر بیننده ای را خیره میسازد. رود رونه در شهرستان باشت فرصتی عالی است برای گردشگران تا با دیدن آن تجربه جدیدی از شگفتی های طبیعت را داشته باشند.

سفری مجازی به رود بانه باشت

منطقه گردشگری رود رونه در سینه کش کوه ۳۲۰۰ متری خامی قرار داردکه امکان کوهپیمایی برای علاقه مندان نیز وجود دارد. هر سال کوهنوردان و گردشگران زیادی از استان های سراسر ایران به کوه خامی می آیند تا نظاره گر مناظر دلفریب و چشم اندازهای زیبای این طبیعت دلنشین باشند. کوه خامی دارای ایستگاه ها و استراحتگاه هایی برای کوهنوردان از جمله گو ونا، اونو و بازگه است. بازگه زیباترین نقطه کوه خامی است که آخرین نقطه ییلاقی برای ساکنان محسوب می شود. از مهم ترین چشمه ساران کوه خامی می توان به چشمه موری کش، او کمپ، پیورو، چشمه اونو و کل کوزر اشاره کرد که چشمه موری کش از بیشترین آب در تمام فصول سال برخوردار می باشد. علاوه بر این کوه خامی دارای تنگ هایی است که مانند یخچال های کوهستانی عمل می کند و در تمام فصول سال برف را در خود نگه می دارد.

سفری مجازی به رود بانه باشت

موقعیت مکانی

منطقه گردشگری «رود رونه» در ۱۰ کیلومتری باشت و یک کیلومتری جنوب شرقی روستای تلچگاه از توابع شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، در قسمت کوه پایه ‌ای «کوه خامی» واقع شده است.

سفری مجازی به رود بانه باشت

جاذبه‌های گردشگری منطقه

وجود غار بزرگ معروف به اشکفت میر محمد ظاهری که در بلندای یکی از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری این منطقه است، تکمیل کننده جاذبه های طبیعی این منطقه بکر است. اشکفت برابر با وسعتی به اندازه برپایی بیش از سی چادر مسافرتی در کنار چشمه آب گوارا این منطقه را به بهشت گمشده طبیعت گردی تبدیل کرده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید