به گفته علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، پرداخت وام ازدواج در سال جاری ۵۵ درصد افزایش یافته است و به بانک ها هشدار داد که اگر وام ازدواج ندهید با شما برخورد خواهیم کرد.

هشدار رئیس کل بانک مرکزی به بانک‌ها درباره وام ازدواج

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کل بانک مرکزی گفت: در خصوص بانک‌های متخلف در زمینه وام ازدواج برخورد انضباطی خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص بانک‌های متخلف در زمینه وام ازدواج هشدار داد.

علی صالح آبادی گفت: قبلا گفته شده اگر بانک‌ها در زمینه وام ازدواج تخلفی داشته باشند حتما برخورد انضباطی خواهیم داشت.

او می‌گوید: یکی از کارهایی که می‌شود انجام داد و ما هم زیرساخت آن را فراهم کرده ایم این است که بانک‌ها را به تفکیک شعب و میزان وامی که به مشتریان پرداخت کرده در سایتی طراحی و نشان دهیم.

صالح آبادی گفت: بالاخره زمانی که انعکاس عمومی پیدا کند و بانک‌ هایی که رعایت نکرده باشند قابلیت پیگیری دارد.

میزان افزایش وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

بانک مرکزی از رشد ۵۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری خبر داد.

مهر به نقل از بانک مرکزی نوشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۸۵ هزار و ۵۱۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۶۶۸ هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال به زوج‌ها پرداخت شده که این امر بیانگر رشد ۵۵ درصدی در اعطای این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین برای حمایت از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (۳۱ فروردین‌ماه) تاکنون ۳۸۳ هزار و ۲۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۱۵۳ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

براساس این گزارش از تاریخ ۶ تیرماه سال جاری با ارسال دستورالعمل تسهیلات ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آن به بانک‌های عامل، برای ۱۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر با معرفی وزارت راه و شهرسازی به منظور دریافت این تسهیلات در بانک‌های عامل پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۸۵ هزار و ۴۳۸ فقره به مبلغ ۴۸ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید