بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام در ۱۲ مهر ۱۴۰۱ با چراغ قرمز بسته شد و شاخص کل ٢۲۷ هزار و ۲۹۷ واحد شد.

گزارش وضعیت بورس ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / چراغ بورس قرمز شد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۱۲ مهرماه) با چهار هزار و ۸۷۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۷۶۵ واحد کاهش به ٣۸۰ هزار و ۳۴۸ واحد و شاخص قیمت با ۴۵۷ واحد افت به ٢۲۷ هزار و ۲۹۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۸۰۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۸ ‌هزار و ۱۵۴ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۵۱ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۸۶ واحد، توسعه صنعتی و معدنی صبانور (کنور) با ۸۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۶۴ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۵۵ واحد و بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۵۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲هزار و ۶۸۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۳۹ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۴۰۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۳۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۷۴ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۵۳واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، بورس کالای ایران (کالا)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۴۱ میلیون و ۹۱۰ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

افت شاخص فرابورس در معاملات امروز

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳۸ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

در این بازار بیش از یک میلیارد و ۷۵۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۱۲ هزار و ۲ نوبت بود.

فرابورس ایران (فرابورس)، فرآورده های غذایی و صند چهارمحال (قچار)، سیمان لار سبزوار (سبزوا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، اعتباری ملل (وملل)، کلر پارس (کلر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنعتی مینو (غصینو) و تولید و برق عسلویه مپنا (بمپنا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید