وزارت امور خارجه کره شمالی ضمن اعلام حمایت الحاق مناطق اوکراین به روسیه، به دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها واکنش نشان داد.

پشتیبانی کره شمالی از الحاق خاک اوکراین به روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه کره شمالی از اعلام الحاق بخش هایی از خاک اوکراین به روسیه پشتیبانی و آمریکا را به اقدامات ناعادلانه و مداخله جویی در امور داخلی سایر کشورها متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «آساهی»، خبرگزاری دولتی کره شمالی در انتقاد به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا پیرامون محکوم کردن روسیه برای الحاق بخش هایی از خاک اوکرین به روسیه از مسکو پشتیبانی و آمریکا را به مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر متهم کرد.

کی یف و رهبران غربی این همه پرسی را شرم آور نامیدند و آنرا به شدت محکوم کردند. در همین حال واشنگتن نیز اعضای سازمان ملل متحد را به رسمیت نشناختن این الحاق و همه پرسی ترغیب کرد و از روسیه خواست نیروهایش را از این مناطق خارج کند.

«ژو شول سو» دبیرکل سازمان بین المللی در وزارت امورخارجه کره شمالی در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد همه پرسی به شکل مشروع و قانونی و در راستای منشور سازمان ملل متحد برگزار شده است اما آمریکا با اقدامات " تبهکارانه ناعادلانه " و پس از تهاجم به سایر کشورها برای حفظ برتری خود چنین اظهارنظرهایی می کند.

آمریکا در امور داخلی سایر کشورها حمایت می کند

وی در ادامه افزود: «آمریکا برای حفظ دنیایی تک قطبی در امور داخلی سایر کشورها با سو استفاده از شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد دخالت می کند. جنگ های آمریکا دربرابر اتحادیه جماهیر شوروی، افغانستان و عراق ثبت شده اما شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچگاه درباره آنها توضیحی از آمریکا نخواسته است.»

این مقام کره شمالی در پایان گغت شورای امنیت سازمان ملل در صورت پیروی از واشتگتن با پیامدهایی مواجه خواهد شد.

آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود روسیه میلیون ها موشک و سلاح توپخانه ای از کره شمالی برای استفاده در جنگ اوکراین خریداری کرده است.

کره شمالی چنین اظهاراتی را رد کرد و به واشنگتن هشدار داد " دهانش را ببندد" و از شایعه پراکنی بپرهیزد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید