احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به تاثیر ناآرامی ها بر کسب و کارهای اینترنتی واکنش نشان داد و گفت: ضررها را جبران خواهیم کرد.

دولت چگونه ضرر کسب و کارهای اینترنتی را جبران می‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: به دلیل تاثیرات منفی‌ آشوب‌های اخیر بر کسب‌وکارهای اینترنتی، دولت تلاش دارد تا از ابزارهای مختلف برای جبران این ضررها استفاده کند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشست خبری اظهار کرد: وزیر اقتصاد گفت: عملکرد شش ماهه اول سال جاری دولت نشان می‌دهد که حدود ۷۵ درصد از میزان درآمدهای مدنظر بودجه محقق شده است.

دولت با هدف استقراض کمتر و کنترل هزینه‌ها، کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان از تنخواه استفاده کرده است. در شش ماهه دوم سال، سهم تک تک وزارتخانه‌هایی که باید در کسب درآمد دولت نقش داشته باشد، مشخص شده است.

خاندوزی گفت: تصمیم داریم در شش ماهه دوم سال، از طریق مولدسازی و یا واگذاری دارایی‌ها به بخش خصوصی، کسری بودجه دولت را جبران کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: به دلیل سیاست‌های دولت، تورم ماهانه و نقطه‌ای به ویژه در حوزه تولیدکننده وضعیت بهتری دارد و نرخ تورم تولیدکننده از ۷۳ درصد در بهار سال گذشته به ۴۹ درصد در بهار امسال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در جهت انضباط مالی دولت، انتشار اوراق نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۶۳ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

خاندوزی گفت: دولت تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت گذشته را بازپرداخت کرده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: به دلیل سیاست‌های دولت، تورم ماهانه و نقطه‌ای به ویژه در حوزه تولیدکننده وضعیت بهتری دارد و نرخ تورم تولیدکننده از ۷۳ درصد در بهار سال گذشته به ۴۹ درصد در بهار امسال کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که در جهت انضباط مالی دولت، انتشار اوراق نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۶۳ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است افزود: دولت تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت گذشته را بازپرداخت کرده است.

دولت ضرر کسب و کارهای اینترنتی را جبران می‌کند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: به دلیل تاثیرات منفی‌ آشوب‌های اخیر بر کسب‌وکارهای اینترنتی، دولت تلاش دارد تا از ابزارهای مختلف برای جبران این ضررها استفاده کند.

خاندوزی ادامه داد: در نشست دیروز وزارت اقتصاد با وزارت ارتباطات، تصمیم بر آن شد تا از ابزارهای متفاوتی از جمله مشوق‌های مالیاتی برای جبران ضررهای کسب‌وکارهای اینترنتی استفاده شود. مصوبه نهایی در روزهای آینده آماده خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید