۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 55391921

ما در این مقاله شما را با تعدادی از برترین جاهای دیدنی طبیعی ارومیه آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی طبیعی ارومیه

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر ارومیه یکی از زیباترین نقاط شمالی کشور می باشد که از جاذبه های طبیعی، توریستی، تاریخی و ... بسیاری برخوردار است. این نقطه از کشور از نظر جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار غنی می باشد. به طوری که با برنامه ریزی و تبلیغات درست می تواند به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شود. در ادامه شما را با تعدادی از برترین جاهای دیدنی طبیعی ارومیه آشنا خواهیم کرد.

معرفی بهترین جاهای دیدنی طبیعی ارومیه :

روستای باراندوز :

روستای باراندوز یکی از برترین جاهای دیدنی طبیعی ارومیه می باشد که در تمامی فصول سال می توانید به آن سفر کنید. این روستای توریستی در تمام فصول سال طبیعت زیبا و جذابی برای عرضه دارد. به همین دلیل هر ساله توریستان و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور به این روستای بی نظیر سفر می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید لذت بیشتری از طبیعت بکر این روستا ببرید در فصل های بهار و تابستان به آن سفر کنید.

کوه چهل مر شهیدان :

کوه چهل مر شهیدان یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی طبیعی ارومیه و یک انتخاب بسیار ایده آل برای علاقه مندان به کوهنوردی می باشد. این قله ی زیبا و بی نظیر بر روی خط الراس شمالی جنوبی واقع شده و دارای قله ای به ارتفاع ۳۴۰۰ متر می باشد. امروزه شما میی توانید تنوع یخچالی نسبتا قابل توجهی را در ارتفاعات این کوه مشاهده فرمایید. همچنین چشمه ها و جویبار های بسیار زیبایی در دامنه کوه چهل مر شهیدان وجود دارد که هر کدام از آنها یک اقامتگاه طبیعی بی نظیر می باشند.

دره ی قاسملو :

دره ی قاسملو بی شک یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی طبیعی ارومیه می باشد که سالانه توریستان بسیار قابل توجهی را به خود جلب می کند. دره ی قاسملو یکی از مشهور ترین تفرجگاه های ارومیه نیز می باشد که به دلیل چشم انداز های بسیار زیبا در بین توریستان و مردم بومی بسیار محبوب گردیده است. در این دره ی زیبا شما می توانید باغ های سرسبز، چشمه های مختلف و جاذبه های طبیعی متعددی را مشاهده فرمایید. بهترین زمان بازدید از دره ی قاسملو در فصل بهار و تابستان می باشد.

آبشار سولک :

علاقه مندان به آبشار های طبیعی در هنگام سفر به ارومیه می توانند به سراغ بازدید از آبشار سولک بروند. این آبشار طبیعی یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی طبیعی ارومیه ارومیه می باشد که در ۴۰ کیلومتری غرب این شهر قرار دارد. فاصله نسبتا قابل توجه تا شهر ارومیه سبب شده است تا این آبشار به یکی از جاذبه های طبیعی بکر شهر ارومیه تبدیل شود. لازم به ذکر است که شما می توانید یک دره ی بسیار زیبا و سر سبز را در انتهای این آبشار مشاهده فرمایید و از آن برای محل کمپ زدن و استراحت استفاده نمایید.

چشمه آب معدنی هفتابه :‌

چشمه آب معدنی هفتابه در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر ارومیه قرار گرفته است. این چشمه یکی از زیبا ترین جاذبه های طبیعی ارومیه بوده و در نزدیکی روستای مرکور قرار دارد. در این چشمه بسیار زیبا شما می توانید آب گرم که همراه با گاز و فشار از دل زمین خارج می شود را مشاهده فرمایید. آب چشمه به قدری با فشار از زمین خارج می شود که آب رودخانه نمی تواند داخل آن شود. تحقیقات و بررسی های انجام شده نشان می دهد که درون آن آب ترکیبات کلسیم، منیزیم، سدیم، گاز، بی کربنات و ... وجود دارد.

جاهای دیدنی طبیعی ارومیه

جاهای دیدنی طبیعی ارومیه

آبشار مارمیشو :

آبشار مارمیشو یکی از جاهای دیدنی طبیعی ارومیه است که به صورت فصلی قابل مشاهده می باشد. این آبشار تنها ۴۵ کیلومتر از غرب ارومیه فاصله داشته و دسترسی به آن نسبتا آسان است. برای رسیدن به این آبشار شما باید روستا های زیبایی نظیر پسان، بانی، هلانی را رد کرده و به روستای مارمیشو برسید. لازم به ذکر است که علاوه بر آبشار بسیار زیبایی مارمیشو شما در مسیر رسیدن به این جاذبه طبیعی می توانید از جاده و دره ها بسیار زیبای کنار آن نیز لذت ببرید.

سد شهر چای :

سد شهر چای یکی از سد های جدید ارومیه می باشد که در سال ۱۳۸۴ افتتاح گردیده است. این سد بسیار زیبا دارای ۸۴ متر ارتفاع می باشد و در ۱۲ کیلومتری ارومیه قرار گرفته است. در اطراف سد شهر چای دست های پهناور بسیار زیبایی وجود دارد که شما می توانید از آن به عنوان یک تفرجگاه بی نظیر استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این سد از نوع سد های خاکی سنگریزه ای می باشد و آب حدود ۱۲۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی ارومیه را تامین می کند. فصل و بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا و سرسبز می باشد.

شهر ارومیه علاوه بر جاهای دیدنی طبیعی فوق دارای جاذبه های توریستی و گردشگری دیگری نیز می باشد. از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر می توان به دهکده تفریحی چی چست، آبشار سوله دوکل، آبشار شملکان، پارک جنگلی شیخ تپه و ... اشاره کرد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی طبیعی ارومیه به دست آورده باشید.

شهر ارومیه

شهر ارومیه

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    30 4
    سلام با معرفی مکان های گردشگری تصاویری از آن مکان ها را ضمیمه میکنند که تهیه کننده متن جاهای دیدنی ارومیه از این نکته مهم غفلت کرده است
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    15 1
    یکی از شهر های زیبا و بی نظیر آذربایجان اورمیه هست اما متاسفانه از یک طرف کومله ها در آن شهر دست درازی میکنن از یک طرف هم بی توجهی مسئولان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید