استان اصفهان یکی از استان‌های زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان کویر مصر می‌باشد که گردشگران زیادی را به خودش جذب کرده است.

کویری با زیبایی خیره‌کننده در قلب اصفهان

سلام نو - سرویس گردشگری: کویر مصر واقع در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان، از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی برای دوستداران این زیبایی بی‌حدوحصر است. تپه‌های شنی در نزدیکی روستای مصر و همین طور وجود شترها و خودروهای مخصوص کویرنوردی، چنان جذابیتی به این منطقه داده‌ که باعث جلب گردشگران داخلی و خارجی زیادی شده‌اند. همین ویژگی‌ها دلیل خوبی هستند تا بدون صرف هزینه‌های زیاد و سفر به کشورهای دیگر، گشت‌وگذار در کویر و لذت‌بردن از این طبیعت بکر را در برنامه خود قرار دهید.

کویری با زیبایی خیره‌کننده در قلب اصفهان

کویر مصر در کجا قرار دارد؟

کویر مصر که با نام‌های «مزرعه یوسف»، «کلاته یوسف» یا «چاه دراز» شناخته می‌شود، در روستایی به همین نام در منطقه خور و بیابانک اصفهان قرار دارد. اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید که کویر مصر کجاست باید بگوییم که این کویر در ۴۵کیلومتری شهر جندق و ۵۵کیلومتری شهرستان خور واقع شده است. در واقع اگر بخواهید از سمت تهران – دامغان به نائین و اصفهان بروید، می‌توانید در میانه راه و پس از گذشتن از مزارع امیرآباد به سمت روستای خشتی مصر برسید و خود را برای تماشای کویر بی‌حدزیبای مصر آماده کنید.

در سفر به این منطقه به خاطر بسپارید که قرار است به قلب دشت کویر ایران سفر کنید؛ بنابراین انتظار هوای گرم و خشک را داشته باشید. از قرار معلوم کویر مصر مقصدی است برای سفرهای روزهای سرد سال.

کویری با زیبایی خیره‌کننده در قلب اصفهان

فاصله تهران تا کویر مصر

فاصله کویر مصر تا تهران، ۶۴۲ کیلومتر است. در حرکت از تهران تا کویر مصر حدود ۹ تا ۱۰ ساعت رانندگی در پیش دارید که از بزرگ‌راه امام رضا شروع می‌شود و باید به‌سمت سمنان و دامغان بروید. از دامغان راهی معلمان و جندق می‌شوید تا در نهایت از طریق جاده‌ای خاکی خود را به روستای مصر برسانید. اگر خودروی شاسی‌بلند دارید، می‌توانید از جاده خاکی سمنان معلمان استفاده کنید که کوتاه‌تر است.

مسیر دسترسی یک: تهران، سمنان، دامغان، معلمان، جندق، کویر مصر

مسیر دسترسی دو: تهران، قم، کاشان، نایین، اردکان، چوپانان، چاه‌ملک، فرخی، کویر مصر

کویری با زیبایی خیره‌کننده در قلب اصفهان

مناسب‌ترین زمان سفر به کویر مصر

یک قانون کلی وجود دارد و آن هم این است که بهترین زمان برای سفر به کویر، فصل‌های سرد سال است و مصر هم از این قاعده مستثنی نیست. در فصل تابستان، گرمای هوا بی‌طاقتتان می‌کند و خبری از لذت‌بردن برایتان نیست؛ اما در فصل پاییز و زمستان، دمای این منطقه معتدل و بهاری است، به حدی که پوشیدن یک لباس تابستانی در روز برایتان کفایت می‌کند؛ اما گول خورشید سوزان روزهای کویری را نخورید، شب (و گاهاً برخی از روزها) دمای هوا به‌شدت افت می‌کند و شما به لباس گرم احتیاج خواهید داشت.

بهتر است بدانید که در فصل‌های سرد معمولاً از گزند حیواناتی همچون مار، عقرب و روتیل در امان هستید؛ چون آن‌ها در خواب زمستانی خود به سر می‌برند. به همین دلیل است که می‌گویند از آبان تا اردیبهشت هر سال، بهترین زمان سفر به کویر مصر است.

کویری با زیبایی خیره‌کننده در قلب اصفهان

لوازم ضروری برای سفر به کویر مصر

سفر به کویر مانند هر سفر دیگر ابزار خود را می‌طلبد تا بتوانید تجربه لذت‌بخشی را کسب کنید، پس قبل از شروع سفر از همراه‌داشتن وسایل زیر مطمئن شوید:

کارت شناسایی؛

نقشه منطقه؛

قطب‌نما یا جی‌پی‌اس؛

موبایل، شارژر موبایل و پاور بانک؛

قمقمه و قرص‌های تصفیه‌کننده آب؛

داروهای عمومی و دفترچه بیمه؛

خوراکی‌های مقوی، غذاهای خشک و نمک خوراکی؛

کیسه خواب یا پتو؛

زیرانداز یا حصیر؛

لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه؛

چراغ‌قوه یا هد لمپ.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید