یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، از برگزاری آزمون معلمان طرح مهرآفرین در ۲۲ مهر امسال خبر داد و گفت: برای کمبود سرایداران در مدارس استخدامی داریم.

زمان آزمون استخدامی معلمان طرح مهرآفرین / سرایدار برای مدارس استخدام می‌شود

به گزارش سلام نو، وزیر آموزش و پرورش گفت: با هماهنگی با سازمان امور اداری و استخدامی و تامین زیرساخت‌های لازم آزمون معلمان فاقد شناسه استخدامی، ۲۲ مهر برگزار می‌شود.

یوسف نوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اعتبار فوق العاده رتبه بندی معلمان فاقد کد استخدامی نیز به خزانه رفت و به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۲۰ درصد اعتبار پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ نیز به خزانه رفت و بقیه هم نیز به زودی به خزانه ارسال می‌شود.

نوری درباره سرویس مدارس هم گفت: با تعدیل نرخ سرویس‌های مدارس برخی پیمانکاران به این نرخ تمکین نکردند و برای حل این مشکل با تاکسی رانی صحبت کردیم و قرار است ۴ هزار تاکسی در اختیار مدارس قرار گیرد.

وی افزود: نرخ سرویس مدارس را شورای هر شهر مشخص می‌کند و پیمانکاران سرویس باید به این نرخ پایبند باشند.

نوری درباره کتاب‌های درسی گفت: اگر دانش آموزی در مدرسه ثبت نام شده و در سامانه خرید کتاب‌های درسی نیز ثبت سفارش کرده است، کتاب‌های خود را باید دریافت کرده باشد و نرسیدن کتاب به دانش آموزان توجیهی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: عده‌ای از دانش آموزان در سامانه خرید کتاب‌های درسی ثبت نام نکرده اند یا از کتاب‌های سایر دانش آموزان استفاده می‌کنند و عده‌ای از دانش آموزان هنرستانی نیز هنوز تعیین رشته نکرده اند و به همین علت، این عده از دانش آموزان بدون کتاب مانده اند.

وی درباره کمبود سرایداران در مدارس نیز گفت: با معاون اول رئیس جمهور صحبت کرده ایم که امسال ۱۰ هزار سرایدار جدید در مدارس استخدام شوند.

توزیع تغذیه رایگان به دانش آموزان

وی درباره توزیع تغذیه رایگان به دانش آموزان نیز گفت: اعتبار اجرای این طرح به ۵ استان ابلاغ شده و اعتبار بقیه استان‌ها نیز در هفته آینده تامین می‌شود.

آقای نوری درباره اتصال آموزش و پرورش به پنجره واحد دولت الکترونیک نیز گفت: قرار شد که خدماتی که منجر به کسب و کار می‌شود به پنجره واحد متصل کنیم.

وی گفت: هم اکنون خدمات الکترونیک پایگاه اصلی الکترونیکی آموزش و پرورش به پنجره دولت متصل شده است و خدمات سایر معاونت‌های این وزارتخانه نیز به پنجره الکترونیک دولت متصل شود.

نوری با اشاره به کمبود معلم در برخی از مدارس گفت: به مدیران آموزش و پرورش گفته ام که کلاس هر مدرسه‌ای معلم ندارد سریع‌تر برایشان معلم تعیین شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعدیل معلمان خرید خدمات گفت: در برخی از استان‌ها با مازاد معلم خرید خدمات مواجه شدیم و نتوانستیم آنان را به کار بگیریم، ولی در شرف هستیم درمناطقی که کمبود معلم داریم از آن‌ها استفاده کنیم.

نوری افزود: معلمانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده و دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان را گذرانده اند، از اول مهر در آموزش و پرورش استخدام شده اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید