استان مازندران، استان زیبای ایران به واسطه جاذبه‌هایش گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از جاذبه‌های این استان جنگل دالخانی می‌باشد که به دالان بهشت مشهور است.

دالانی بهشتی در دل جنگل‌های مازندران

سلام نو - سرویس گردشگری: جنگل دالخانی رامسر که به دالان بهشت نیز شهرت دارد، گل سرسبد جاذبه‌های گردشگری رامسر محسوب می‌شود. در این جنگل می‌توانید از رانندگی درمیان تونل رؤیایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز لذت ببرید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز هستند، با آرامش مطلق سپری و حتی سوژه‌های ناب عکاسی طبیعت را شکار کنید.

دالانی بهشتی در دل جنگل‌های مازندران

چرا سفر به جنگل دالخانی؟

از معروف‌ترین دیدنی‌های رامسر به حساب می‌آید.

یکی از بکرترین و زیباترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است.

از محبوب‌ترین مناطق جنگل‌نوردی ایران است.

در انتهای مسیر این جنگل به تعدادی از روستاها و ییلاق‌های محبوب رامسر می‌رسید که می‌توانند رنگ تازه‌ای به سفر شما ببخشند.

دالانی بهشتی در دل جنگل‌های مازندران

نحوه دسترسی به جنگل دالخانی

برای دسترسی به جنگل دالخانی ابتدا باید از راه زمینی یا ریلی، خود را به رامسر برسانید و به‌سمت شرق رامسر و جاده رامسر تنکابن بروید تا به سه‌راهی جنت رودبار (کیلومتر ۷ جاده رامسر تنکابن) برسید. پس از رسیدن به این سه‌راهی باید سمت راست را در پیش بگیرید تا به‌جاده ییلاقی جنت رودبار برسید. این جاده جنگلی شیب‌دار است و قبل از ورود به آن باید از سلامت خودرو مطمئن شوید.

در ضمن اگر تمایلی به استفاده از خودروی شخصی ندارید، می‌توانید از رامسر یا سادات‌شهر برای جنگل دالخانی تاکسی بگیرید.

دالانی بهشتی در دل جنگل‌های مازندران

بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در هر چهار فصل سال مکان ایده‌آلی برای سفر محسوب می‌شود. این جنگل درباره فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان نیز آب‌وهوای گرم و شرجی شما را آزار نمی‌دهد؛ البته درصورتی‌که می‌خواهید در تابستان هوای کاملاً خنک و دل‌پذیری را تجربه کنید، باید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و قسمت‌هایی ییلاقی آن‌ها را برای کمپ زدن یا اقامت انتخاب کنید.

پاییز جنگل دالخانی به‌معنای واقعی کلمه حیرت‌آوری است و هنگام ورود به آن در این فصل تصور می‌کنید در حال تماشای تابلوی بی‌نقصی از مناظر پاییزی هستید؛ البته ممکن است بارش‌های تند، لغزنده بودن جاده و گل‌آلود بودن مسیرهای پیاده‌روی، شما را با مشکلاتی مواجه کند. زمستان جنگل دالخانی هم بسیار تماشایی است؛ در این فصل جنگل به‌دلیل سردی هوا بازدیدکنندگان کمتری دارد و می‌توانید در آرامش و سکوت کامل غرق در تماشای زیبایی‌های درختان سفیدپوش باشید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید