استان مازندران، استان زیبای ایران است که با زیبایی‌های بی‌نظیرش نگاه‌ها را به خود خیره کرده است. یکی از زیبایی‌های باورنکردنی این استان فیلبند می‌باشد که حدود ۷ ماه از سال تمام سفید پوش می‌باشد.

با سفر به فیلبند در اقیانوسی از ابرها سفر کنید + عکس

سلام نو - سرویس گردشگری: با شندین نام روستا چیزهایی مانند، زندگی ساده و به دور از تجملات، خانه های کاه گلی و کوچک، کوچه های خاکی و ساکت، صدای زنگوله آویزان بر گردن بز پیشرو گله و گاه گاهی پارس سگی به ذهن خطور می کند. زندگی ساده و به دور از شلوغی و ترافیک شهری، منظره زیبایی بوده که علاوه بر هزاران زیبایی دیگر می توان در روستاها آن را شاهد بود و از حضور در آنجا لذت برد.

با سفر به فیلبند در اقیانوسی از ابرها سفر کنید

بی شک گاه گاهی خروج از زندگی روزمره و شلوغ شهری و حضور در روستاهایی زیبا و دنج می تواند انرژی بی حدی را نصیب هر فردی کرده و تجربه ای تکرار نشدنی و لذت غیر قابل فراموشی را برای انسان به ارمغان آورد.

روستای فیلبند از زیباترین روستاهای مرتفع در استان مازندران است. این روستا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای، چشم‌اندازی زیبا به مراتع و روستاهای اطراف دارد. روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبایش در نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود و طبیعت دوستان زیادی در فصل گرم به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌کنند. دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال تشکیل می‌شود؛ تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند.

با سفر به فیلبند در اقیانوسی از ابرها سفر کنید

ییلاق این روستا در میان اهالی روستاهای اطراف نیز محبوبیت بالایی دارد و در فصول گرم سال، از بسیاری از روستاهای اطراف نیز به روستای فیلبند می‌آیند تا از آب و هوای عالی و طبیعت مطبوع آن بهره‌مند می‌شوند؛ اما در فصول سرد، ساکنان روستا هم به مناطق دیگر می‌روند و روستا خالی از سکنه می‌شود.

برای ساکنان تهران و اطراف آن، روستای فیلبند به‌دلیل فاصله نزدیک تا پایتخت، محبوبیت بالایی دارد. از زیباترین مناظر ییلاق فیلبند، طلوع و غروب زیبای خورشید در این روستا است. کوهنوردی در این روستا نیز لذت‌بخش است. روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود ۲,۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود. در گویش مازندرانی این روستا را «فلبند» یا «فلبن» می‌گویند. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن می‌دهد و بر اساس گفته‌های اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نام‌گذاری شده است.

با سفر به فیلبند در اقیانوسی از ابرها سفر کنید

این روستا چیزی حدود ۷ ماه از سال تمام سفید پوش بوده و سراسر آن با برف پوشیده شده است، به نوعی که می توان گفت در این روستا زمستان زود آغاز شده و دیر به پایان می رسد و بیشتر راه های دسترسی به روستای فیلبند نیز در این زمان از سال مسدود می شود. این موضوع سبب شده تا در زمان آغاز فصل بارش بارف، این روستا خالی از سکنه شده و ساکنین به سایر مناطق مجاور نقل مکان کنند.

اما با آغاز فصل بهار و جاری شدن مجدد جویبار ها، دوباره زندگی در این روستا آغاز شده و گویی روحی تازه در آن دمیده می شود.

با سفر به فیلبند در اقیانوسی از ابرها سفر کنید

مناسب‎‌ترین زمان سفر به فیلبند

روستای فیلبند در فصل‌های مختلف آب و هوای متنوعی را تجربه می‌کند. از اوایل پاییز و با شروع سرما اقامت در این روستا بسیار سخت می‌شود؛ با رسیدن زمستان و بارش برف، ساکنان روستا این منطقه را ترک می‌کنند و به شهرها و روستاهای گرم‌تر در حومه فیلبند می‌روند.

در فصل بهار، فیلبند سرزمین چهار فصل است. در یک روز ممکن است آفتاب، باران، تگرگ، برف و رنگین کمان را با فواصل کوتاه در فیلبند ببینید؛ اما روستا در تابستان بهترین شرایط آب و هوایی را دارد. در این زمان هوا خنک می‌ماند و حتی شب‌های تابستان، هم‌چنان هوا خنک است.

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، فصل‌های بهار و تابستان هستند. از آغاز بهار هرچه به‌سمت تابستان پیش برویم، شرایط آب و هوایی این روستا مناسب‌تر می‌شود. این فاصله شلوغ‌ترین زمان گردشگری منطقه است و گردشگران زیادی در این بازه سال از روستای فیلبند بازدید می‌کنند. دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال وجود دارد؛ اما تجمع آن در زمان طلوع آفتاب و نزدیک به بارندگی‌ها بیشتر است. در فصول سرد، توده‌های ابری متراکم‌تر هستند؛ اما امکان سفر در این زمان‌ها به فیلبند وجود ندارد. برای لذت بردن از دریای ابر فیلبند می‌توانید در بهار به این منطقه سفر کنید، گرچه در تابستان نیز شانس تماشای ابرها را خواهید داشت. تنها کافی است کمی سحرخیز باشید.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 0
    متاسفانه محیط زیست بی نظیرفیلبند بعلت گسترش ساخت وساز وحجم زیاد زباله تولیدشده توسط گردشگران ونبود زیرساخت مناسب دفع پس اب وفاضلاب با مخاطره جدی روبروست وهیچ امیدی به بهبودشرایط درکوتاه مدت وجود ندارد.چنین مناطقی در جهان موردتوجه ویژه دولتها قرارمیگیرد وسرمایه گذاری های مناسبی در جذب گردشگر و ارزاوری صورت می پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید