حتما این روزها نام متاورس به گوشتان خورده است. فضایی که در آن، انسان‌ها بواسطۀ ابزارهایی عجیب و مدرن، می‌توانند به موازات زندگی عادی و معمولی خود، در دنیاهایی مجازی زندگی ‌کنند و در همان جا باهم تعامل داشته باشند.

آموزش بازی کریپتویی آکسی اینفینیتی

آن‌ها در این دنیای مجازی سرکار می‌روند، خرید می‌کنند و حتی روابط نرمال انسانی دارند.

عبارت متاورس توسط بنیان‌گذار فیس بوک مطرح شد و تبدیل به موضوع صحبت روز در میان کسانی شد که به تکنولوژی‌های جدید علاقمند بوده و خواهان حضور آن در زندگی روزمره هستند.

اما «متاورس» چیست که این همه بحث بر سر آن وجود دارد؟ در ادامه این مطلب در مورد آن صحبت خواهیم کرد و بعد به سراغ موضوع اصلی این مقاله که یکی از بازی‌های متاورسی معروف یعنی آکسی اینفینیتی است، خواهیم رفت.

متاورس (Metaverse)

آموزش بازی کریپتویی آکسی اینفینیتی

 متاورس ترکیبی از دو واژه متا و یونیورس است. متا به معنی فراتر و یونیورس به معنی جهان است و در نهایت، متاورس به معنی جهان دیجیتال است، جهانی که شکلی شبیه‌سازی‌شده از جهان واقعی است.

از منظرِ تکنولوژی، متاورس یک مفهوم از یک جهان آنلاین سه بعدی است که در خود، ترکیبی از چندین فضای مجازی مختلف را جای داده است. به همین خاطر شما می‌توانید به متاورس به عنوان شکلی از  اینترنت در آینده نگاه کنید که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا در این فضاهای سه بعدی با هم ملاقات داشته باشند، کار کنند، بازی‌هایی را انجام دهند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند. 

هرچند متاورس هنوز به شکل کامل خود ارائه نشده است اما برخی از سیستم عامل‌ها حاوی المان‌هایی هستند که تا حدودی شبیه المان‌های متاورسی عمل می‌کنند و جالب است بدانیم که در حال حاضر بازی‌های ویدئویی، نزدیکترین تجربه متاورس را برای کاربرانشان به وجود می‌آورند و همین مسئله توسعه‌دهندگان این بازی‌ها را ترغیب کرده است تا با قراردادنِ المان‌های متاورسی در فضاها و رویدادهای بازی‌ها، مرزهای تکنولوژی را جابه‌جا کنند.

از طرفی دیگر، ارزهای دیجیتال نقش مهمی را در فضای متاورس ایفا می‌کنند، به این صورت که در این دنیای مجازی، ارزهای دیجیتال بانی ایجاد اقتصادی دیجیتالی هستند که  در آن توکن‌های مختلف در بده‌بستان‌ها و تراکنش‌های مالی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. همچنین استفاده از کیف پول‌های کریپتو، مانند Wallet Trust و Metamask هم در فضای متاورس مرسوم است و تکنولوژی بلاک چین می‌تواند سیستم‌های حکومتی شفاف و قابل اعتمادی را در این دنیای مجازی ارائه کند.

خودِ متاورس شکل‌های مختلفی دارد که بطور مثال، دیسنترالند یکی از آنهاست. یک فضای بازی سه بعدی که در آن شما می‌توانید دنیاهای مجازی بسازید و در این دنیاها، قادر به انجام اکثر کارهایی باشید که در دنیای واقعی انجام می‌دهید.

حال به سراغ یکی از بازی‌های ویدئویی معروف متاورس می‌رویم که همان‌طور که شرح داده شد، یکی از نزدیکترین تجربه‌های متاورس را برای کاربران ایجاد می‌کنند. این بازی، «آکسی اینفینیتی» نام دارد.

بازی کریپتویی آکسی اینفینیتی

آموزش بازی کریپتویی آکسی اینفینیتی

آکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی محبوب در دنیای متاورس است که ارز دیجیتال مرتبط با آن هم آکسی (Axie) نام دارد. این بازی در حال حاضر بیش از سه میلیون بازیکن فعال در پلت‌فرم خود دارد که در حال استفاده از ارز دیجیتال آکسی هستند و از همین رو، خرید آکسی اینفینیتی هم به لیست خریدهای کاربران فعال در این زمینه اضافه شده است. در بازی آکسی اینفینیتی، بازیکنان بازی می‌کنند تا جایزه دریافت کرده و درآمد کسب کنند، اما نحوه بازی به چه صورت است؟ بخش بعدی پاسخ این سوال است.

چگونه آکسی اینفینیتی بازی کنیم؟

نحوۀ بازی آکسی اینفینیتی بدین صورت است که پس از چند برد و دریافت سه آکسی، بازیکن می‌تواند شروع به برداشت توکن (SLP) کند. این توکن‌ها بسته به قیمت بازار و تعداد بازی‌های بازیکن، گاها حتی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در بازار آزاد می‌توانند فروخته شوند. همین مسئله باعث شده که خرید آکسی در صرافی‌های ارز دیجیتال محبوبیت پیدا کند.

اما برای آغاز، مراحل شروع بازی بدین صورت است:

  1. اگر اکانت شما فعال است، برای اجرای بازی، ابتدا باید آن را بر روی سیستم‌ عامل‌های iOS، اندروید، مک یا ویندوز دانلود کنید. پس به آدرس axieinfinity.com  بروید و روی «شروع به کار» کلیک کنید.
  2. در مرحلۀ بعد، کیف پول Ronin خود را ایجاد کنید و آن را به عنوان افزونه به مرورگر یا دستگاه تلفن همراه خود اضافه کنید.
  3. اولین آکسی خود را بخرید و تیم خود را تنظیم کنید. شما از آن‌ها در طول بازی و در حالت‌های Adventure  و Arena استفاده خواهید کرد. در صفحۀ سومین مرحله، لینکی به Axie Infinity Marketplace  خواهید دید. روی آن کلیک کنید.
  4. به سمت "Marketplace" در سمت چپِ بالا بروید.
  5. در مرحلۀ بعدی شما به سایت حراجی‌ها می‌روید که در آن، همه آکسی‌هایی که در حال حاضر برای فروش هستند را مشاهده خواهید کرد.
  6. نکته مهم این است که قبل از خرید هر آکسی، باید اصول اولیه هر کدام را بدانید.
    شما مثلث خود را بر اساس کلاس‌های آکسی: خزندگان، گیاه، غروب، آبزی، پرنده، سحر، جانور و حشره تنظیم خواهید کرد.

هر آکسی دارای شش ویژگی مختلف است و هر کدام چهار امتیاز را در آمار پایه خود در بر می‌گیرد و همه آکسی‌ها می‌توانند به حداکثر ۱۶۵ امتیاز از کل آمار برسند. این آمار عبارتند از:
HP

یا همانHealth Points  که نقاط سلامتی آکسی شما را افزایش می‌دهد.
سرعت

که سرعت آکسی شما را در زمان حمله تعیین می‌کند و همچنین بر ترتیب حمله تأثیر می‌گذارد و سریع‌ترین آکسی اولین نفری است که در هر دور حمله می‌کند تا زمانی که شکست بخورد.
مهارت

که هرچه ماهرانه‌تر باشد، آکسی شما آسیب بیشتری وارد می‌کند. همچنین هنگامی که کارت‌های خود را به صورت ترکیبی یا زنجیره‌ای بازی می‌کنید، یک سپر اضافی نیز ایجاد می‌کند.
روحیه

که شانس وارد کردن ضربه مهم به حریف، میزان آسیب این ضربه‌های مهم و میزان میله‌ها در Land Stand را افزایش می‌دهد.

مهم است بدانیم که یک آکسی از شش قسمت بدن، یعنی دهان، چشم، پشت، دم، پیشانی و گوش تشکیل شده است و تنها چهار قسمت از شش قسمت (دهان، پیشانی، پشت و دم ) بر نتایج کارت‌های موجود شما تأثیر می‌گذارد.

بنابرانی، شما می‌توانید هم از این کارت‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید و هم در زمانی که نوبت حمله به شماست، از آن‌ها به صورت جداگانه در برابر حریفان خود بهره ببرید.

سخن آخر

با ورود ارزهای دیجیتال به فضای کسب و کار و حتی زندگی روزمره، مفاهیم و پدیده‌های دیگری هم به دنبال آن‌ها وارد زندگی ما شده‌اند. کافی است چرخی در پلتفرم‌های مجازی بزنیم تا به سوالاتی نظیر برای سرمایه گذاری تتر بخرم یا دوج کوین؟ برسیم که رسیدن به پاسخ آن‌ها نیازمند آگاهی کافی است. همین امر آشنایی با ارزهای دیجیتال متفاوت را ضروری کرده است.

از میان ارزهای دیجیتال هم تعدادی ارزهای متاروسی هستند که برای بازی‌های متاورسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بازی‌ها امروزه بسیار پرطرفدار هستند و از همین رو، این مقاله به آموزش بازی کریپتویی آکسی اینفینیتی پرداخته است. پس اگر این بازی برایتان جالب است، خواندن این مقاله را از دست ندهید.  

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید