قیمت دلار در روزهای گذشته افزایشی شده است اما با انتشار یک خبر سیاسی مهم درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران چه تاثیری بر بازار ارز خواهد گذاشت؟

مرز روانی دلار در بازار آزاد شکسته شد / سیگنال سیاسی ترمز رشد قیمت می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، برخی معامله‌گران معتقدند خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده می‌تواند مانند ترمزی برابر رشد قیمت‌ها عمل کند

خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی منتشر شد. هر چند در گزارش نور نیوز مبلغ و کشور ازادکننده مشخص نبود اما رسانه اصولگرای تسنیم خبر آزادسازی هفت میلیارد دلار منابع بلوکه شده را اعلام کرد. داستان اما از سوی برخی رسانه‌ها فراتر از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران بود .

اولین توافق عملی دولت بایدن با دولت رییسی

به نظر می رسد این اتفاق در حقیقت اولین توافق عملی دولت بایدن با دولت رییسی است . این توافق در حالی رخ می دهد که کشوری همسایه مسئولیت میانجیگری را بر عهده دارد و البته مذاکرات ایران و غرب نیز در روندی کشدار و فرسایشی قرار گرفته است.

بازار ارز در روز گذشته (شنبه) با رشد قابل توجه قیمت روبرو بود. هر چند بهای هر دلار در صرافی‌های بانکی تغییر چندانی نداشت اما در بازار آزاد قیمت دلار از کانال سی و دو هزار تومان عبور کرد و در نیمه کانال سی و سه هزار تومان ایستاد تا مرز روانی دلار در بازار آزاد شکسته شود .

بسیاری از معامله گران بر این اعتقادند که تداوم ماندگاری دلار در این محدوده قیمتی می‌تواند منجر به افزایش تقاضا در بازار ارز شود. تقاضایی که البته نشات گرفته از ورود سرمایه‌های خرد به بازار ارز است.

سیگنال‌ها در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران حالا کم کم به بازار ارز رسیده است. دلار که روز شنبه دو کانال در بازار آزاد پیشروی کرد، برخی معامله‌گران معتقدند این خبر می‌تواند مانند ترمزی برابر رشد قیمت‌ها عمل کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید