در این مطلب به معرفی ۱۰ نوع دمنوش گیاهی برای تقویت کردن موی سر و کاهش ریزش مو پرداخته ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

درمان فوری و قطعی ریزش مو با این چند دمنوش گیاهی

به گزارش سلام نو، در این مطلب از چندین مجله معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا کمک گرفته‌ایم تا دمنوش‌هایی که به تقویت مو کمک می‌کنند را به شما معرفی کنیم. در حال حاضر تنها تأثیر ۱۰ دمنوش زیر از نظر علمی ثابت‌ شده است.

۱. دمنوش اسطوخودوس

چای کیسه‌ای اسطوخودوس بوی معطری دارد؛ زیرا چای اسطوخودوس از گل‌های خشک‌شده تشکیل شده‌ است. این چای بوی فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا علاوه بر بوی گل بوی رز ماری و نعنا نیز می‌دهد.خصوصیات اسطوخودوس باعث کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مسمومیت و بهبود کیفیت خواب می‌شود. به‌عنوان شوینده مو، اسطوخودوس توانایی نرم کردن پیازچه مو، مبارزه با عفونت‌ها و حتی جلوگیری از ریزش مو بشود.

دمنوش اسطوخودوس

۲. دمنوش رویبوس برای پیشگیری از ریزش مو

روبیوس به معنای بوته سرخ است که از رنگ قرمز این چای نشات می‌گیرد. این گیاه در آفریقای جنوبی می‌روید و به خاطر وجود پلی‌فنول بسیار مشهور است (میکروماده مغذی موجود در گیاهان).نوشیدن چای روبیوس برای برطرف کردن علائم آلرژی مناسب است. رویبوس برای مو بسیار مناسب است، زیرا نه‌تنها باعث کاهش ریزش مو می‌شود بلکه با شوره سر نیز مبارزه می‌کند. شستن مو با این دمنوش حتی می‌تواند باعث رشد مو نیز بشود.

دمنوش رویبوس

۳. فواید دمنوش گل مریم برای درمان ریزش مو

این گیاه در نواحی مدیترانه‌ای می‌روید. این گیاه حاوی ویتامین کا است. این ویتامین باعث استحکام استخوان می‌شود و از قلب نیز مراقبت می‌کند. همچنین در گل مریم مس و آهن وجود دارد که برای کم‌خونی مناسب است.این گیاه برای شستن مو عالی است، زیرا مس موجود در آن از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند، همچنین به خاطر وجود خواص سفت‌کنندگی در این گیاه، برای تسکین اگزما و التهابات پوستی مناسب است.

در این زمینه بیشتر بخوانید؛

این ۱۱ تغییر در بدن را جدی بگیرید/ از رنگ ناخن تا رنگ زبان

۶ علامت پیر شدن زودرس و سریع

دلیل اینکه همیشه سردمونه چیه؟

۴. درمان ریزش مو با دمنوش گل یاسمن

چای یاسمن ترکیبی از برگ چای و گلبرگ یاسمن است. این چای با رایحه گل است (چون از گل تهیه می‌شود). اگر دیابت یا بیماری قلبی دارید، گل یاسمن برای شما مناسب است. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن می‌تواند باعث افزایش انرژی و کاهش سطح استرس بشود.چون گل یاسمن غالباً با چای سبز دم می‌شود، کافئین موجود در چای سبز به رشد مو کمک می‌کند. همچنین یاسمن از عفونت‌های پوست سر جلوگیری کرده و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد.

دمنوش گل یاسمن

۵. دمنوش رزماری برای درمان ریزش مو

گیاه رز ماری نیز در مدیترانه رشد می‌کند. این گیاه حاوی آهن، کلسیم، ویتامین ب ۶ و خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی است. نوشیدن چای رز ماری از مغز شما محافظت می‌کند، به حافظه کمک کرده و حتی باعث تقویت حافظه و تمرکز می‌شود.برای شست‌وشوی مو نیز فوق‌العاده است، زیرا باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. خون باعث انتقال مواد مغذی می‌شود که فولیکول مو برای تقویت به آن‌ها نیاز دارد. رز ماری همچنین از لختگی مو جلوگیری می‌کند و بنابراین رشد مو متوقف نمی‌شود. این چای برای تمیزسازی مو نیز مناسب است.

دمنوش رزماری

۶. درمان ریزش مو با دمنوش جینکوبیلوبا

این درخت از چین نشات گرفته است. برگ های آن بادبزنی شکل است و به تحریک گردش خون، به خصوص در مغز و سیستم عصبی کمک می کند. این گیاه همچنین با تقویت گردش خون باعث کاهش تنش عصبی و ریزش موی ناشی از استرس خواهد شد و باعث تقویت موهای ضعیف خواهد شد.

۷. اگر ریزش مو دارید دمنوش سبوس برنج را فراموش نکنید

سبوس منبع سرشار از ویتامین های گروه B است و به همین علت در متابولیک سیستم اعصاب، سلول های خونی و عضلات تاثیر فراوان دارد. برای تقویت موها مقداری از سبوس را داخل آب بجوشانید، سپس سبوس داخل آن را جدا کنید و دور بریزید. این جوشانده را می توانید درون غذاهای آبکی مانند سوپ بریزید و یا به صورت چای مصرف کنید. دمنوش سبوس برنج از سفید شدن مو جلوگیری می کند. برای این منظور در کمی آب نیم سیر سبوس و لیمو عمانی را بجوشانید، صاف کنید و پس از دم کردن میل کنید.

ریزش مو

۸. دمنوش زنجبیل جهت کنترل و درمان ریزش مو

دفعه بعدی که به عطاری رفتید حتماً یک یا دو ریشه زنجبیل خریداری کنید. آن را چند تکه کنید، درون آب بجوشانید و سپس به‌عنوان دمنوش میل کنید، ترکیبات موجود در زنجبیل باعث تسکین حالت تهوع می‌شود، باعث بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود و همچنین باعث بهبود علائم دوره پریود و PMS می‌شود.استفاده از زنجبیل به‌عنوان شوینده مو نیز مزایای زیادی دارد. باعث بهبود و تسکین پوست ورقه‌ورقه‌شده می‌شود. باعث درخشندگی طبیعی مو می‌شود و همچنین باعث تقویت مو می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا موی بلندتری داشته باشید.

۹. دمنوش نعناع

دمنوش نعناع

اگر چای تند دوست دارید نعنا این خاصیت را دارد (زنجبیل نیز این خاصیت را دارد). این امر به خاطر وجود منتول درون نعنا است. منتول با ایجاد نوعی حس خنکی باعث بهبود گلودرد و همچنین بد نفس کشیدن می‌شود. دمنوش نعنا همچنین به تسهیل هاضمه، تسکین سردرد (از جمله میگرن) و حتی مبارزه با عفونت‌ها و قارچ‌هایی که ممکن است روی پوست سر (شوره سر) ایجاد شود، کمک می‌کند.چرا باید به‌عنوان شوینده مو مورد استفاده قرار بگیرد؟ اول اینکه منتول باعث می‌شود پوست سرتان احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در حقیقت اگر سرتان را بشویید و ماساژ دهید، منتول موجود باعث تقویت فولیکول مو و در نتیجه رشد مو می‌شود.

۱۰. چای ‌سبز برای تقویت موی سر

چای سبز بسیار پرطرفدار است و بیشتر برای کاهش وزن مصرف می شود. این گیاه پر خاصیت می تواند بر زیبایی هم تاثیر بگذارد. چای سبز را دم کنید و برای شستشوی موها استفاده کنید. در چای سبز تانین موجود است که باعث درخشش مو می شود و کافئین در تحریک و رشد مو موثر است. اگر چای سبز را با آب لیمو مصرف کنید می تواند باعث کاهش شوره سر هم گردد.

چگونه یک شوینده موی گیاهی بسازیم؟

۱. سه یا چهار چای کیسه‌ای را درون ظرفی که حدود یک کوارت (پیمانه‌ای در حدود یک لیتر) آب جوش دارد قرار دهید.

۲. اجازه دهید ۳۰ دقیقه چای گرم شود، سپس اجازه دهید چای تا دمای اتاق خنک شود.

۳. پس از شامپو زدن مو، این شوینده را روی سرتان بریزید.

۴. می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید این شوینده روی سر شما باشد.

۵. پس از خشک شدن موی شما ظاهر اولیه‌اش را دارد.

۶. به یاد داشته باشید که این شوینده فقط آب و چای است و هیچ تفاله‌ای روی سر شما باقی نمی‌ماند. موفق باشید.

۱۰ دمنوش مناسب برای درمان ریزش مو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید