سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران از آغاز طرح توسعه گردشگری در استان با استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی خبر داد.

آغاز طرح توسعه گردشگری در مازندران | ادبیات گردشگری را یاد نگرفتیم

به گزارش سلام نو؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در برنامه روز جهانی و هفته گردشگری مازندران، با بیان این مطلب افزود: عدم توسعه گردشگری در استان به این دلیل است که زبان گردشگری را به خوبی یاد نگرفتیم .در حال حاضر نیاز به آموزش در این زمینه داریم .امروز اگر دنیا در تحول نظام گردشگری از این موضوع به عنوان یکی از مولفه درآمد کشورها و تامین بودجه استفاده می‌کند به این دلیل است که گفتمان گردشگری گفتمان غالب است.

وی گفت: در استان بیشتر از توجه به گردشگری نیاز به توجه به گفتمان گردشگری داریم. در این ارتباط مولفه‌های مطرح است ولی نیازمندی‌های امروز ما ایجاد امید بر اساس توانمندی‌های موجود است.

استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: نخستین مرحله مدیریت پندار است، یعنی اینکه در ادبیات استان موضوع گردشگری را یکی از مولفه‌های قالب در استان تبدیل کنیم، مدیریت پندار نیاز به همراهی همه جانبه افراد اثرگذار در جامعه دارد.

وی با اشاره به موفقیت ترکیه در حوزه گردشگری، گفت: در بررسی انجام شده مشخص شده که مدیریت پندار بخش خصوصی دولت را با توسعه گردشگری همراه کرده است، مدیران و استانداران گذشته بر اساس بررسی انجام شده اقدامات خوبی انجام شده هر کدام از مدیران قبلی تلاش کردند که در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهند و خلا اصلی نبود گفتمان پندار که زمینه توسعه گردشگری را همراه کند؛ بحث بعدی گفتمان افراد است،مازندران شاخص‌های بی‌نظیر برای توسعه گردشگری دارد برای دست‌یابی به نقطه مطلوب نیاز داریم که در باور جامعه بگنجد که یکی از مولفه‌های توسعه این استان گردشگری است.

حسینی‌پور ادامه داد: اولویت دوم ما در استان بعد از کشاورزی توسعه صنعت گردشگری است. این توسعه بر اساس ساز و کار علمی در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد: مرزهای جغرافیایی به دلیل توسعه دیجیتال از بین رفته است، سیاست قطعی ما رشد و توسعه گردشگری است از سرمایه گذاران در این امر حمایت می‌کنیم.

حسینی‌پور یادآور شد: در حوزه گردشگری فردی را به‌کارگیری کردیم که نقش اثرگذاری در توسعه این بخش فعالیت داشته و خودش فرد فعال در حوزه جذب گردشگر بوده است، به دنبال توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی هستیم.

استاندار مازندران، یادآور شد: در استان پروژه‌های قابل اعتنا در حوزه گردشگری است که این پروژه‌ها در گذشته شروع شده و در دست بهره‌برداری قرار دارد. مازندران قابلیت‌های متعدد برای توسعه گردشگری مثل جنگل‌های هیرکانی را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: خارج از حوزه جنگل و دریا مناطق ییلاقی مناسبی در استان وجود دارد که در دنیا بی‌نظیر است، این قابلیت‌ها هنوز به خوبی معرفی نشده است که با گفتمان مناسب و تعامل این حوزه باید به تعالی برسد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید