دبی زیباترین دیدنی‌ها را در خودش جای داده است. یکی از زیباترین دیدنی‌های این کشور ساحل جی بی آر (JBR Beach) است که با عنوان جمیرا بیچ رزیدنس نیز شناخته می‌شود.

ساحلی با بیش از ۴۰ برج در دبی

سلام نو - سرویس گردشگری: ساحل جی بی آر (JBR Beach) که با عنوان جمیرا بیچ رزیدنس نیز شناخته می‌شود، محلی مناسب برای گذران روزی مفرح با تفریحات گوناگون در دبی است. فروشگاه‌های فانتزی و کافه‌های زیادی در کنار خط ساحلی ممتد و سفید این منطقه لوکس و مدرن که به‌موازات دبی مارینا قرار دارد، مشغول به فعالیت هستند. این ساحل به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی به شمار می‌آید و از شهرت و محبوبیت یکسانی در میان مسافران محلی و گردشگران خارجی برخوردار است. یک سمت ساحل، آب‌های خلیج فارس می‌درخشد و در سمت دیگر آن، آسمان‌خراش دبی مارینا سر به آسمان کشیده است. منطقه‌ی نشست هوایی اسکای دایو دبی نیز در کنار این ساحل قرار دارد و این نزدیکی موجب شده است تا گردشگران در ساحل در تمام طول روز از نمایش‌های آکروباتیک هوایی بهره‌مند شوند.

ساحلی با بیش از ۴۰ برج در دبی

ویژگی‌های ساحل

Jumeirah Beach Residence (JBR) یا همان جمیرا بیچ رزیدنس ( اقامتگاه ساحلی جمیرا )، به طول ۱.۷ کیلومتر (۱.۱ مایل) و وسعت ۲ کیلومتر مربع (۰.۷۷ مایل مربع) ، منطقه ای مسکونی و تفریحی که اسکله ی آن در امتداد خلیج فارس و روبروی مارینا دبی در امارات متحده ی عربی در شهر دبی قرار گرفته است. JBR منطقه مسکونی بزرگی است که بیش از ۴۰ برج در ان ساخته شده (که ۳۵ برج آن مسکونی و ۵ برج آن هتل می باشد) و می تواند ۱۵ هزار نفر را در خانه ها و هتل های خود اسکان دهد.

این پروژه بیش از ۶۹۱۷ اپارتمان را شامل می شود که مساحت انها در خانه های معمولی از ۸۴ متر مربع تا پنت هوس ها ۵۱۰ متر مربع، متفاوت است. هتل های JBR از غرب به شرق شامل ۶ بلوک می شوند که به ترتیب: هتل ویز، هتل شمس،هتل امواج، تتل ریمال، هتل بهار، هتل صدف وهتل مرجان نام دارند.

توسعه دهنده ی این پروژه یعنی دبی پراپرتیز (که از شعب دبی هولدینگ می باشد)، اقامتگاه ساحلی جمیرا دبی را با هزینه ی ۶ میلیار درهمی در ماه اگوست سال ۲۰۰۲ اغاز کرده و در سال ۲۰۱۰ به اتمام رساندند.

ساحلی با بیش از ۴۰ برج در دبی

پیاده روی جمیرا که به “the walk at JBR” معروف است، با رستوران ها و مراکز خرید خیابانی، در کنار ساحل، پشت JBR قرار گرفته و مکان فوق العاده ای برای غذا خوردن در آل فرسک است.

پیاده رو در منقطه ی مسکونی جمیرا بیچ، باریکه ای به درطول ۱.۷ کیلومتر در ساحل که توسط شرکت دبی پراپرتیز – از توابع دبی هولدینگ – در سال ۲۰۰۷ به اتمام رسیده و به طور رسمی در ماه اگوست سال ۲۰۰۸ بازگشایی شد. در حال حاضر د واک ، ۳۳۰ ساکن را در خود جای داده که خدمات مختلفی را ارائه می کنند. این خدمات شامل ارائه ی برند های معروف دنیا، فرانچایز ها و مکان های محلی مانند رستوران ها، لباس فروشی ها، بوتیک ها، فروشگاه های چند قسمتی، کافی شاپ ها و باشگاه های ورزشی می شود که در دو سطح زمینی و پلازا، خدمات رسانی می کنند.

ساحلی با بیش از ۴۰ برج در دبی

ساحلی که در منطقه مسکونی جمیرا بیچ واقع شده در واقع یک مجتمع کوچک در خود ساحل و مقابل JBR است که توسط شرکت مراس هولدینک متعلق به شیخ محمد ابن راشد آل مکتوم، معاون و نخست وزیر امارات متحد عربی و امیر دبی توسعه یافته است.

در این پروژه، ۴ منطقه از ساکنین بلاک های هتل هیلتون تا هتل شراتون را در بر می گیرد. این مجتمع شامل پارکینگ های مختلف، ۷۰ خرده فروشی، غذا فروشی و کافی شاپ و امکانات تفریحی را در خود جای داده است. این پروژی عظیم در سال ۲۰۱۲ اغاز و در پایان سال ۲۰۱۳ تکمیل شد.

منطقه جمیرا دبی یکی از مناطق توریستی دبی محسوب می شود و ساحل جمیرا با امکاناتی نظیر پلاژ و ورزشهای ساحلی مانند جت اسکی و جت بیلد همواره پذیرای مسافران تور دبی می باشد.

ساحلی با بیش از ۴۰ برج در دبی

جاذبه‌های ساحل جمیرا

یکی از جاذبه های ساحل جمیرا ، پرواز کایت ها و بادبادک ها همراه با پس زمینه ی نمای برج العرب منظره غروب بسیار دل انگیزی را به ارمغان می آورد.

اقامتگاه ساحلی جمیرا دسترسی آسانی دارد و در مجاورت دبی مارینا واقع شده همچنین به دیگر مکان های دیدنی دبی و چندین بازار معروف دبی نزدیک می باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید