۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 55391626

کیش یکی دیگر از شهرهای زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر قلعه جنی می‌باشد که داستان‌ها و روایات ترسناکی درباره این قلعه مطرح شده است.

قلعه‌ای ترسناک در دل کیش

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه جنی کیش را شاید بشناسید و شاید هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید اما اگر تابه حال نامی از آن نشنیده و یا مطلبی از آن به گوش شما نخورده باشد، ما قصد داریم که شما را با خود به سفر ببریم و گشتی در قلعه جنی کیش بزنیم. بطور حتم تجربه خوبی خواهد بود اگر با ما همرها باشید. جزیره کیش جاذبه های فراوانی برای دیدن و لذت بردن دارد اما بگذارید یک واقعیت غیرقابل انکار را با شما در میان بگذارم، ژانر وحشت همیشه بیش از ۷۰ درصد مردم را مجذوب خود کرده و در این بین داستان هایی که بواسطه آن ها مکان هایی ترسناک نیز وجود دارند، همیشه مورد توجه بوده اند.

قلعه‌ای ترسناک در دل کیش

قصه قلعه جنی کیش

داستان‌ها و روایات ترسناکی درباره قلعه جنی مطرح است که از آن جمله می‌توان به مرگ چهار سرباز اشاره کرد. در اوایل دهه ۴۰ هجری شمسی، از این قلعه به‌عنوان ژاندارمری و پاسگاه کیش استفاده می‌شد. علاوه بر داستان‌های ترسناکی که راجع به قلعه گفته می‌شد، در طول شب صدای خش‌خش و همهمه از داخل و اطراف قلعه به گوش سربازان و درجه‌داران می‌خورد که ترس و واهمه آن‌ها را در پی داشت و با این ادعا که قلعه تسخیر شده است، به فکر ترک‌ آن افتاده بودند.

این همه ماجرا نبود؛ در همان دوره، چهار سرباز برای کشیک شبانه در پاسگاه مانده بودند. در ساعات اولیه صبح که نوبت تعویض شیفت نگهبانی بود، آن‌ها با بدنی بی‌جان، چشمان بهت‌زده و صورت کبود پیدا شدند. این اتفاق باعث شد که پاسگاه ژاندارمری به‌سرعت تخلیه شود.

تا چندین سال کسی به سراغ قلعه جنی نرفته بود؛ تا اینکه حادثه دیگری در این قلعه اتفاق افتاد. گفته می‌شود که یکی از رانندگان تاکسی کیش مسافری را برای بازدید کشتی یونانی برده بود و از آنجا که قلعه در مسیر کشتی یونانی قرار دارد، راننده در زمان انتظار برای بازگشت مسافر، به قلعه جنی می‌رود. در حوالی غروب که به قلعه نزدیک می‌شود، گروهی را در یک مراسم عروسی مشاهده می‌کند که به‌جای پا، سم داشتند. او با ترس ماشین را خاموش می‌کند و در ماشین پنهان می‌شود تا عروسی تمام شود.

با وجودی که داستان‌های ذکرشده مبنای مستندی ندارند، برخی افراد تصور می‌کنند که این افسانه‌ها ریشه در واقعیت دارند و بی‌دلیل مطرح نشده‌اند.

قلعه‌ای ترسناک در دل کیش

قلعه جنی کیش در کجا قرار دارد؟

قلعه جنی کیش یک مکان متروک و کوچک در نزدیکی کشتی یونانی است که داستان های بی شماری را برای گفتن در دل خود پنهان کرده است. به احتمال زیاد زمانی که به جزیره کیش سفر می کنید یا اگر تا به حال به جزیره کیش رفته باشید، نام این قلعه را نشنیده اید. قلعه جنی کیش که در میان مردم به همین نام نیز معروف است از مکان های رعب آور و ترسناک در جزیره کیش به حساب می‌آید. حتی مردم محلی نیز حاضر نیستند در شب از این قلعه بازدید کنند. برخی از آنها معتقدند که این قلعه به شدت توسط جن ها محافظت شده و به وسیله آنها نیز تسخیر شده است. قلعه جنی کیش شباهت زیادی به شهر زیرزمینی کاریز در این جزیره دارد که در دسته دیدنی های بسیار جذاب قرار گرفته و بازدید از آن مانند سایر مکان های جزیره کیش سبب می شود که شما با فرهنگ و الگوی زندگی سکنه قدیمی جزیره کیش آشنا شوید.

قلعه‌ای ترسناک در دل کیش

وجه تسمیه قلعه

همانطور که اشاره کردیم داستان ها و روایت های بیشماری در مورد این قلعه دهان به دهان در میان مردم محلی گفته می‌شود. به احتمال زیاد علت نامگذاری این قلعه به نام قلعه جنی کیش نیز همین داستان ها و روایت ها می باشند. البته در دهه ۴۰ هجری شمسی این قلعه مقر دیده بانی مرزی و ژاندارمری بوده است که بعد از یک سری واقعه و حوادث عجیب و ناگوار گوناگون سبب شد که فرماندار شهر دستور به تخلیه پاسگاه بدهد و در ادامه مردم نیز این قلعه را قلعه جنی کیش نامیدند.

داستانی که در دهه۴۰ هجری شمسی مورد قلعه جنی کیش روایت می‌شود اینگونه است که گزارشات مکرری به مقامات بالا ارائه شده است مبنی بر رویت اجنه در پاسگاه که پرسنل این مقر نگهبانی خودشان اجنه را دیده و به حضور آنها در قلعه واقف بوده اند. به سبب همین گزارشات دستور از مقامات بالا برای تخلیه پاسگاه صادر شد و تا به امروز این قلعه به همین صورت متروک و بی سکنه رها شده است. افرادی که در این پاسگاه کار می‌کردند باور داشتند که قلعه به راحتی به تسخیر و تصرف جنیان در آمده است. خصوصاً شب ها صدای خش خش و همهمه فراوانی، هم از درون قلعه جنی کیش و هم از نقاط بیرونی آن به گوش می رسیده که همگی تصدیق کننده تمامی این روایت ها بوده اند.

قلعه‌ای ترسناک در دل کیش

ساختمان قلعه جنی

ساختمان قلعه، پلانی مستطیلی شکل دارد و دو برج بزرگ در دو طرف آن خودنمایی می‌کنند که برای حفاظت از قلعه ساخته شده بودند. پنجره‌های کوچکی دورتادور این برج‌ها وجود دارد که برای دیده‌بانی در برابر حمله دشمنان به کار می‌رفتند. با توجه به دیوارهای بسیار ضخیمی قلعه، نفوذ به آن کار آسانی نبوده است. همچنین باغچه کوچکی در وسط قلعه به چشم می‌خورد.

این قلعه با وجود فرازونشیب روزگار همچنان پابرجا مانده است. در حال حاضر، قلعه جنی کیش به‌دلیل عدم رسیدگی و بی‌توجهی، از نظر ظاهری شرایط خوبی ندارد و تا حدودی رو به ویرانی است. بسیاری از مردم بومی این محل را نفرین‌شده و جن‌زده می‌دانند و از همین رو، جرات نزدیک‌شدن به قلعه را ندارند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید