ایلام یکی از استان‌های زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی در خود دارد یکی از این زیبایی‌ها پارک جنگلی چغاسبز می‌باشد که از درختان بلوط و پسته پوشیده شده است.

چغاسبز ؛ پارک جنگلی پوشیده از درختان بلوط در ایلام

سلام نو - سرویس گردشگری: پارک جنگلی چقاسبز یکی از دلنشین‌ترین جاذبه های گردشگری ایلام است. این پارک جنگلی حدود چهار هزار هکتار وسعت دارد. در میان این جنگل انبوه که از درختان بلوط، پسته، زالزالک و انواع گونه‌های گیاهی پوشیده شده است، درختانی همچون کاج، سرو، اقاقیا، ارجن، بادام کوهی و گردو را نیز می‌توان در این مجموعه یافت. این پارک جنگلی پرندگان کمیاب و زیبایی مانند بوتیمار نیز دارد.

چغاسبز ؛ پارک جنگلی پوشیده از درختان بلوط در ایلام

سرگذشت پارک جنگلی چغاسبز ایلام

این پارک با داشتن مساحتی قریب به ۴۱۷۰هکتار، از جمله پارک های جنگلی طبیعی ایران محسوب می شود، که برای احیای طبیعت جنگلی و گونه های کمیاب پرندگان مورد استفاده قرار گرفته است.

چغاسبز ؛ پارک جنگلی پوشیده از درختان بلوط در ایلام

دیدنی‌های پارک جنگلی چغاسبز ایلام

پارک جنگلی چغاسبز ایلام همانطور که از نامش پیداست یک پارک با ویژگی های جنگل است، جنگلی که درختان متنوع و گوناگون دارد و این درختان طبیعت نابی را به چشم هر بازدید کننده ای تقدیم می کنند. این پارک جنگلی با مساحت نزدیک به ۴ هزار هکتار یک پارک جنگلی بزرگ محسوب می شود که احداث و ایجاد امکانات رفاهی در آن برای ساکنان ایلام و گردشگران گزینه خوبی برای گذراندن اوقاتی سرشار از آرامش و ثبت لحظات ناب در دل طبیعت است.

از جمله زیبایی های این پارک جنگلی میتوان به داشتن درختان و گونه های گیاهی کمیاب، گونه های متنوع پرندگان و درختان میوه از جمله پسته، زالزالک، بلوط ، کاج، سرو، اقاقیا و گردو اشاره کرد. این پارک به دلیل موقعیتی که دارد و نزدیکی آن با جنگل مله پنجاو شاهد دره های زیادی در نزدیکی آن خواهید بود.

این دره ها بخصوص در فصل پاییز با وجود طیف وسیع رنگ در برگ های درختان، شکوه و جلوه بی نظیری را به نمایش می گذارند. چغاسبز به دره دَزوَن، کوه چاله سیه و هرقوتگه منتهی می شود. در نزدیکی پارک جنگلی چغاسبز چندین روستا و سرچشمه وجود دارد که به زیبایی های آن افزوده است.

یکی دیگر از ویژگی های این پارک دسترسی آسان به آن است زیرا در مجاورت بزرگراه امام خمینی این شهر واقع شده است. این پارک ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارد و با جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند به یکی از بی نظیرترین فضاهای سبز برای جذب توریست تبدیل شود.

چغاسبز ؛ پارک جنگلی پوشیده از درختان بلوط در ایلام

مناسب‌ترین زمان بازدید از پارک جنگلی چغاسبز ایلام

بهترین زمان بازدید از این پارک جنگلی بین صبح تا عصر پیشنهاد می شود زیرا در این زمان اغلب خلوت تر و ازدحام جمعیت کمتر است، همچنین در این اوقات امکان استفاده از امکانات شهربازی مجاور و بازدید از نمایشگاههای این پارک راحت تر است. در تعطیلات آخر هفته نیز این پارک جنگلی به دلیل بازدید اغلب خانواده ها کمی شلوغ تر از سایر زمان ها است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید