از ساندویچ پانل‌ها با توجه به کارایی فوق العاده و ویژگی های منحصر به فردی که دارند به عنوان سقف و دیواره‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند و حتی آن را به عنوان یک عایق محکم که دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی نیز در زمینه ساخت و ساز است می‌شناسند.

چرا ساندویچ پانل مستحکم است؟

یکی از سازه‌هایی که در سال‌های اخیر مورد توجه اکثریت قرار گرفته و می‌توان گفت کاربرد بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای را نیز در زمینه ساخت و ساز ارائه داده، ساندویچ پانل‌ها می‌باشند، اما ممکن است برای بسیاری از افرادی که آشنایی کاملی با آن ندارند این سؤال ایجاد شده باشد که آیا ساندویچ پانل‌ها دارای استحکام هستند یا اصلاً چرا ساندویچ پانل مستحکم است؟ جهت بالا رفتن اطلاعات شما در این زمینه باید بیان کنیم که استحکام ساندویچ پانل‌ها از دلایل مختلفی برخوردار بوده که در ادامه قصد داریم آن‌ها را به طور کامل برای شما بیان کنیم.

دلایل استحکام ساندویچ پانل دنیای ماموت

در مطالب فوق نیز به این موضوع اشاره کردیم که ساندویچ پانل از کاربرد بسیار زیادی برخوردار می‌باشد اما قصد داریم به دلایل استحکام آن بپردازیم که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • اولین دلیل مهمی که می‌توان در مورد استحکام ساندویچ پانل ذکر کرد، جنس و نوع هسته مرکزی این سازه است. معمولاً موادی که برای ساخت ساندویچ پانل‌ها به کار گرفته شده کاملاً سبک و به شکل لایه‌های نازک به همراه فیبر طراحی شده‌اند.
  • هسته مرکزی آن دارای یک شکل اصلی که به عنوان ساختار فضایی در نظر گرفته شده و همین موضوع باعث می‌شود پانل‌ها بتوانند به عنوان یک عایق حرارتی فوق‌العاده عمل کنند. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به مقاومت در برابر آتش سوزی اشاره کرد.
  • یک نکته قابل ملاحظه دیگر در رابطه با این مصالح وجود دارد و آن هم انعطاف‌پذیری بی‌نظیر و همچنین ساختار قوی که در رابطه با هسته مرکزی آن صورت گرفته است. هسته مرکزی این پانل‌ها نیز از جنس فوم پلی استایرن و پلی اورتان هستند. این دو مورد علاوه بر برخورداری از خاصیت ضد حریق، دارای دوام بالایی نیز هستند.
  • همانطور که می‌دانید تمامی مصالح موجود دارای طول عمر مشخص یا حتی تقریبی می‌باشند. طول عمری که برای ساندویچ پانل‌ها در نظر گرفته شده حدود ۵۰ سال است که همین موضوع می‌تواند یک گواه برای اثبات استحکام ساندویچ پانل‌ها باشد.

به خوبی از این موضوع مطلع هستید که ساخت و ساز و تولید ساندویچ پانل‌ها را بر اساس مونتاژ انجام می‌دهند و با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان نتیجه گرفت چنانچه در المان‌ها یا قطعاتی که برای ساختار به کار گرفته می‌شود نقصی وجود داشته باشد، ساندویچ پانل‌ها نیز دچار مشکل خواهند شد، اما این مشکل به سادگی قابل حل و با سرعت بالا می‌توانید قطعه مورد نظر را جایگزین کنید تا این مشکل به سایر قطعات سرایت پیدا نکند که همین مورد می‌تواند یک دلیل برای بالا رفتن استحکام ساندویچ پانل‌ها باشد.

  • برای لایه‌های بیرونی ساندویچ پانل‌ها از مواد اولیه و مصالح بسیار مرغوبی استفاده شده که همین مورد می‌تواند به عنوان یکی از عوامل بالا رفتن استحکام ساندویچ پانل‌ها باشد. لازم به ذکر است بیان کنیم یکی از مواد مورد استفاده برای تولید پانل‌ها آلیاژهای فولادی هستند که باعث بالا رفتن مقاومت بسیار بالای آن‌ها می‌شود.

شاید این سؤال ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده باشد که چرا با توجه به استفاده از فولاد همیشه صحبت از وزن پایین ساندویچ پانل‌ها به میان می‌آید و در پاسخ باید بیان کنیم با در نظر گرفتن این مورد که دو لایه بیرونی آن از استحکام بالا برخوردار بوده و همچنین از فلزات نیز ساخته شده، اما در عین حال توانسته ویژگی سبک بودن خود را به بهترین نحو ممکن حفظ کند.

  • یکی دیگر از مواردی که در مستحکم بودن ساندویچ پانل‌ها و طول عمر بالای آن تأثیرگذار است، استفاده از ورقه‌های آلوزینک در ساخت و تولید آن می‌باشد. به طور کلی این دسته از ورق‌ها می‌توانند یک عایق مؤثر برای مقابله با حشرات موذی، موریانه و رشد قارچ‌های مخرب باشند و همانطور که می‌دانید این موارد به خودی خود باعث پوسیدگی سازه‌های مختلف می‌شوند.

دلیل استفاده از ساندویچ پانل در سازه‌ها

در مطالب فوق نیز به این نکته اشاره کردیم معیارهای متفاوتی برای ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی و صنعتی وجود دارد که هر یک از آن‌ها اهمیت خاصی را به همراه دارند، اما در این میان میزان مقاومت و استحکام سازه‌ها مهمترین نکته می‌باشد. هنگام شروع هر پروژه طبیعی است که بهترین مصالح را برای ساخت و ساز انتخاب کرده و به کار ببرید.

چرا ساندویچ پانل مستحکم است؟

از ساندویچ پانل‌ها با توجه به کارایی فوق العاده و ویژگی های منحصر به فردی که دارند به عنوان سقف و دیواره‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند و حتی آن را به عنوان یک عایق محکم که دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی نیز در زمینه ساخت و ساز است می‌شناسند. ساندویچ پانل‌ها دارای یک هسته یا لایه میانی بوده که همان هسته به عنوان یک عایق محکم عمل کرده و جنس آن نیز معمولاً فوم پلی اورتان یا فوم پلی استایرن می‌باشد. جنس ورق‌های بیرونی ساندویچ پانل از آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک است که هر یک از آن‌ها نیز از دوام کاملاً بالایی برخوردار هستند.

خرید ساندویچ پانل دنیای ماموت

همانطور که میدانید خرید تمامی تجهیزات لازم جهت ساخت و ساز مستلزم دقت و توجه بسایر بالا است؛ زیرا فاکتور اصلی و حیاتی که باید در نظر گرفته شود در مرحله اول جان و مال مردم است. فراموش نشود که بعد از اینکه ساندویچ پانل مورد نیاز کسب و کار خود را انتخاب کردید همواره باید تمام دقت خود را برای خرید محصولی با کیفیت، ایمن و مطمئن را به کار گیرید چرا که در برخی از مواقع ممکن است به دلیل ناآگاهی و نداشتن دانش کافی در خصوص انواع محصولاتی چون ساندویچ پانل، محصولی بی کیفیت را از کارخانه خریداری کنید.

از اینرو داشتن اطلاعات مفید و کافی در خصوص انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری به شما کمک شایانی خواهد کرد تا شما متضرر خسارات مالی و جانی نشوید. امروزه کارخانه‌های بسیاری دست به تولید انواع تولید ساندویچ‌ها زده‌اندکه از نظر کیفیت و رنج قیمت با یکدیگر تفاوت دارند هستند. ازاینرو بهتر است پیش از خرید ساندویچ پانل به چند سوال اساسی پاسخ دهید و برطبق جواب این سوال‌ها می‌توانید معتبرترین و بهترین تولید کنندگان ساندویچ پانل را شناسایی کنید و پس از انتخاب، پانل‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

سخن پایانی

در صورتی که می‌خواهید از قیمت ساندویچ پانل‌ و همینطور فرایند سفارش و خرید ساندویچ پانل اطلاعات بیشتری کسب نمایید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت رسمی دنیای ماموت mammutworld.com با کارشناسان فروش مجموعه در ارتباط باشید و اطلاعات لازم در خصوص خرید ساندویچ پانل را دریافت نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید