نورد استریم مجموعه‌ای از خطوط لوله انتقال گاز طبیعی دریایی در اروپا است که با گذر از زیر دریای بالتیک برای تأمین انرژی آلمان و دیگر بخش‌های اروپا عبور می‌کند.

چین: نشت نورداستریم غم‌انگیز است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل اظهار کرد، وضعیت پیرامون خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم روسیه غم‌انگیز بوده و می‌تواند بحرانی جهانی انرژی را بدتر کند.

به گزارش پایگاه راشا تودی، گنگ شوانگ، معاون نماینده چین در سازمان ملل در سخنرانی در شورای امنیت این سازمان گفت: خط لوله نورد استریم شریان اصلی انتقال انرژی در اروپا بوده و صادرات گاز حیاتی به ۲۳ کشور اروپایی را موجب می‌شود. ایجاد اخلال فیزیکی در این خط لوله و نشتی پیدا کردن گاز از آن سبب بدترشدن کمبود عرضه انرژی در اروپا شده است. مصرف ‌کنندگان در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه احتمالا از بی‌ثباتی ناشی از این رویداد در بازارهای انرژی و افزایش قیمت‌های انرژی به رنج می‌افتند. این اتفاق در زمانی که اروپا و جهان با اشاعه چالش‌های غیرقابل حل مواجهند، یک بلای غم‌انگیز و بزرگ است که ما نمی‌خواهیم شاهدش باشیم.

آخرین وضعیت قیمت گاز در اروپا

هر چند در ماه سپتامبر قیمت گاز در اروپا در مقایسه با پایان ماه اوت در واکنش به تقریبا پر شدن انبارهای سوخت اروپا نزدیک به یک چهارم کاهش یافت اما این قیمت در روزهای اخیر در واکنش به وضعیت صادرات روسیه شروع به افزایش کرد.

گنگ با اشاره به اینکه نشتی‌ها از خطوط لوله‌ها همچنان ادامه می یابند، هشدار داد که این رویداد به غیر از بازار انرژی، بر مسیرهای کشتیرانی و همچنین محیط زیست منطقه تأثیر می گذارد.

وی افزود، تعدادی از کشورها بر این باورند که این حادثه نتیجه خرابکاری عمدی بوده و بیان کرد، اگر این موضوع درست باشد، "به منزله حمله به تاسیسات غیرنظامی فراملی و خطوط لوله زیردریایی" در نقض قوانین بین المللی است. این مقام چینی از سازمان ملل خواست تا تحقیقاتی را در مورد این نشتی‌ها آغاز کند.

گنگ اضافه کرد: این نشتی‌ها آسیب‌پذیری زیرساخت‌های فراملی را برجسته می‌کنند. ما آماده همکاری با همه طرف‌ها برای حفظ امنیت زیرساخت‌های فرامرزی هستیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید