اگر اهل سفر و گردش باسید بدون شک زیبایی های فصل پاییز و لذت سفر در این فصل را تجربه کرده اید.

آشنایی با بهترین مکان های اطراف تهران برای سفر یک روزه در فصل پاییز

در این مقاله تصمیم گرفتیم برای شما علاقمندان به سفر بهترین مکان های دیدنی اطراف تهران را که مناسب سفر یک روزه می باشد آشنا کنیم. پس اگر به دنبال مکانی مناسب برای سفر در آخر هفته ها میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید بلکه توانسته باشیم کمکی به شما برای انتخاب مقصد سفر کرده باشیم

آنجایی که کلان شهر تهران دارای جاذبه های فروانی است و اکثر جاهای دیدنی تهران نیز در داخل شهر واقع شده است و خیلی از افراد تمایل دارند که آخر هفته در را بیرون از فضای شهر به پیک نیک بروند به همین منظور تصمیم گرفتیم چندین مکان مناسب را که اکثرا در اطراف کرج است  معرفی کنیم.

کلان ‌شهر کرج مرکز استان البرز و شهری کوهپایه‌ ای است که در دامنه ‌ی رشته‌ کوه‌های البرز قرار دارد. استان البرز از شمال به مازندران، از غرب به قزوین، از شرق به تهران و از جنوب به استان مرکزی محدود می‌شود. وسعت این شهر حدود ۲۴۵۷ کیلومترمربع است که در تابستان‌ها آب و هوای نیمه بیابانی خشک دارد و هوای آن در زمستان سرد و کوهستانی است. از انجایی که این شهر در نزدیکی تهران و شهرهای شمالی قرار دارد دارای جاذبه های طبیعی و زیبای است که در ادامه برخی از ۀنها به شما معرفی میکنیم

جاده چالوس

یکی از مناطق که میتوانید برای سفر یکروزه انتخاب کنید طبیعت اطراف جاده چالوس می باشد که یکی از نام آشنا ترین جاده های کشور با پیچ های خطرنات و اما مناظر تماشایی و حیرت انگیز که در لیست جاهای دیدنی چالوس و کرج قرار دارد. جاده چالوس چهارمین جاده زیبای دنیا شناخته شده است که با نام رسمی جاده ۵۹، یکی از مهمترین جاده‌های دسترسی به شمال ایران برای مردم تهران و کرج است که از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در مازندران وصل می‌شود. برخی این جاده را یکی از زیباترین جاده‌ های جهان می‌ دانند. محور چالوس – کرج از بی نظیرترین مناظر و چشم‌ اندازهای بکر و طبیعی و از پرطرفدارترین مسیرهای منتهی به شمال کشور می‌باشد که همین امر گاهی سبب ترافیک‌ های سنگین در تعطیلات می‌شود.

آشنایی با بهترین مکان های اطراف تهران برای سفر یک روزه در فصل پاییز

روستای برغان کرج

روستای برغان baraghan در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ و در بین دو رود سنج و شاهرود که در لیست جاهای دیدنی کرج قرار دارد. قرارگیری این روستای زیبا در مسیر کرج، کردان باعث رونق صنعت گردشگری آن شده است؛ ب ه‌طوری‌ که در فصلهای بهار و تابستان بسیاری از علاقه‌ مندان به طبیعت‌ گردی به روستای برغان و روستای کردان سفر می‌کنند تا از خنکای هوا و طبیعت زیبای منطقه لذت ببرند.

از مهم‌ترین دیدنی‌های روستای برغان که می‌توانید در سفر خود از آن‌ها بازدید کنید موارد زیر هستند:

  • آتشگاه کرج
  • حسینیه برغان
  • مسجد برغان
  •  پل برغان
  •  میدان برغان
  • طبیعت برغان
  • قلعه ایلخانی برغان
  • زیارتگاه چهل دختر برغان
  • رودخانه سنج

برای رفتن به روستای برغان دو مسیر اصلی وجود دارد:

مسیر اول: تهران، کرج، رجائی شهر، آتشگاه و بعد از دوراهی به سمت روستای برغان حرکت کنید. از دوراهی تا روستای برغان حدود ۱۰ کیلومتر راه است.

مسیر دوم: تهران، ساوجبلاغ، جاده کردان، روستای برغان

آشنایی با بهترین مکان های اطراف تهران برای سفر یک روزه در فصل پاییز

آبشار گزو

این آبشار زیبا در منطقه ای بکر و خوش آب و هوا، با درختان سربه فلک کشیده قرار دارد و دارای ۴۸ متر ارتفاع است و می توان در تابستان در حوضچه پایینش شنا کرد. می توانید هنگام رفتن به آبشار گزو از جنگل های بکر لفور دیدن کنید و به سد البرز یا لفور هم که با آبشار فاصله کمی دارد سری بزنید.

زمان مناسب برای برای دیدن این آبشار فصل بهار، تیرماه، مهر و آبان است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این آبشار در مرداد و شهریور کاهش می‌یابد بلکه به علت شرجی بودن هوا لذت دیدار از آن کم می‌شود

آشنایی با بهترین مکان های اطراف تهران برای سفر یک روزه در فصل پاییز

.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید