شرکت انرژی اِنی ایتالیا اعلام کرد که جریان گاز وارداتی از شرکت گازپروم روسیه قطع شده است.

 شرکت گازپروم روسیه عرضه گاز به ایتالیا را قطع کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شرکت انرژی اِنی ایتالیا روز شنبه اعلام کرد که جریان گاز وارداتی از شرکت گازپروم روسیه از اول اکتبر (۹ مهر ماه) قطع شده و به همراه این شرکت برای حل مشکل قطع جریان گاز، تلاش می کند

انی به عنوان بزرگ ترین وارد کننده گاز از روسیه در ایتالیا در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که عرضه گاز روسیه از مسیر تارویسیو قطع شده است.

مسکو از هنگام آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه) با چند کشور اروپایی مانند آلمان بر سر عرضه گاز طبیعی درگیری دارد.

تحریم های غرب علت اصلی اختلال در صادرات گاز روسیه

روسیه با رد چند باره ادعای اتحادیه اروپا در باره سوء استفاده از جریان گاز مورد نیاز اروپا برای تولید انرژی به عنوان سلاح اقتصادی، پیامدهای تحریم های غرب را علت اصلی اختلال در صادرات و عرضه گاز می داند.
گازپروم در بیانیه ای در تلگرام اعلام کردکه این مشکل ناشی از تغییر مقررات در اتریش است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ «ماتئو سالوینی» رهبر حزب راست‌گرای ایتالیا در تظاهرات روز گذشته کشاورزان در اعتراض به تاثیر قیمت بالای انرژی، از آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل خودداری از همکاری با یکدیگر برای حل بحران انرژی و در مقابل، تلاش برای حفظ منافع خود انتقاد کرد.

سالوینی که حزبش بخشی از ائتلاف راست گرا به ریاست جیورجیا ملونی از حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» است، گفت: اتحادیه اروپا در این روزها و هفته ها بیش از همه به نفع خود کار کرده است. اسپانیایی ها از منافع خود حفاظت می کنند، فرانسوی ها به دنبال حفاظت از منافع خود هستند.

این ائتلاف که شامل حزب «فورسا» به ریاست «سیلیویو برلوسکونی» است، انتظار می رود دولت آتی ایتالیا را در هفته های آینده تشکیل دهد.

سالوینی با انتقاد از طرح ۲۰۰ میلیارد یورویی (۱۹۵ میلیارد دلاری) آلمان برای کمک به صنایع و مصرف کنندگان گفت آلمان که ما انتظار داشتیم پاسخی برای کمک به رفع این بحران داشته باشد منتظر اروپا نماند و ۲۰۰ میلیارد یورو برای کمک به کاهش هزینه های انرژی برای مصرف کنندگان این کشور اختصاص داد.

ایتالیا از سال گذشته برای کاهش هزینه های فزاینده انرژی برای خانوارها و صنایع حدود ۶۰ میلیارد یورو هزینه کرده است.

«ماریو دراگی» نخست وزیر مستعفی ایتالیا به بهانه بالا بودن سطح بدهی های کشورش، از استقراض بیشتر برای تامین منابع بسته کمک بیشتر خودداری کرده است. ایتالیا در مقابل خواستار تعیین سقف قیمی برای گاز طبیعی روسیه است اما نتوانسته همه کشورهای اتحادیه اروپا را در این زمینه متقاعد کند.

آلمان نگران این است که قطع کامل گاز روسیه صنایع این کشور را فلج کند و فرانسه نیز سقف قیمتی خود را تعیین کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید