قیمت طلا امروز نهم مهر ماه به یک میلیون و 362 هزار تومان رسید و سکه با قیمت 14 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد.

 قیمت سکه به ۱۵ میلیون تومان نزدیک شد/  طلای 18 عیار چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت صعودی دلار از هفته گذشته آغاز شد و دلار روز پنج شنبه به ۳۲ هزار تومان رسید. قیمت دلار امروز نهم مهرماه حدود ۸۰۰ تومان گران شد ودر لحظه تنظیم این گزارش به ۳۳ هزار تومان رسید. با ا افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم افزایشی شد.

قیمت طلا امروز نهم مهر ماه به یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان رسیده و به نظر می‌رسد به تناسب افزایش قیمت دلار، طلا هم گران شد. این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته بود.

قیمت سکه امامی هم امروز ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود اما در لحظه تنظیم این گزارش به ۱۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت سکه تنها مربوط به سکه امامی بود و قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار شده است. با وجود افزایش قیمت سکه تمام، قیمت ربع و نیم سکه هیچ تغییری نکرد.

حباب سکه تمام امروز به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه هم یک میلیون و ۸۵۳ هزار تومان بود. بالاترین حباب هم طبق معمول به ربع سکه تعلق دارد که دو میلیون تومان است.

وضعیت قیمت طلا و سکه برای فردا

اما پیش‌بینی‌ها درباره آینده طلا و سکه چه می‌گوید؟ قیمت جهانی طلا در حال کاهش است. اما قیمت اونس طلا روز گذشته ۱۲ دلار گران شد و به قیمت ۱۶۶۲ دلار رسید اما امروز با اندکی کاهش، با قیمت هزار و ۶۶۰ دلار معامله شد. اما علی‌رغم کاهش قیمت جهانی، طلا در ایران گران شد. این مساله به این دلیل است که قیمت طلا بیش از آنکه تحت تاثیر قیمت جهانی آن باشد، تحت تاثیر قیمت دلار بازار آزاد است.

قیمت دلار در بازار آزاد در حال افزایش است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که بازار ساز حدود ۱۰۰ میلیون دلار با نرخ توافقی به بازار تزریق کرده تا بتواند قیمت دلار را مهار کند. اما موفق نبوده است. اگرچه کارشناسان می‌گویند بازار آماده رشد قیمت بیشتری بود و دولت مانع آن است. اما با توجه به قیمت دلار روند قیمت طلا هم افزایشی به نظر می‌رسد.

کارشناسان بازار طلا می‌گویند اگر روند قیمتی دلار ادامه داشته باشد، قیمت سکه هم برای معامله‌گران جذاب می‌شود و آنها وارد این بازار می‌شوند. اما برخی دیگر به حباب دو میلیونی سکه تمام اشاره می‌کنند و می‌گویند با توجه به حباب ۱۸ درصدی بازار، احتمال ورود معامله‌گران به این بازار کم است. چراکه به گفته این گروه، خرید سکه تنها زمانی جذاب است که حباب یک رقمی شود و به زیر ۱۰ درصد برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید