سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع وبا در سراسر جهان هشدار داد و اعلام کرد که میزان مرگ‌ها در حال افزایش است و واکسن کافی نداریم.

هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ این بیماری مرگبار در حال افزایش است

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شمار موارد وبا امسال در سراسر جهان به خصوص در مناطق درگیر فقر و جنگ اوج گرفته و شیوع‌های این بیماری در ۲۶ کشور گزارش گزارش شده و شمار تلفات روی به افزایش است.

در یک سال معمولی، کمتر از ۲۰ کشر در جهان شیوع وبا را که ناشی از خوردن غذا و آب آلوده به باکتری این بیماری است و به اسهال حاد می‌انجامد، گزارش می‌کنند، اما فیلیپه باربوزا، سرپرست تیم وبای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در ژنو پایتخت سوئیس گفت: «پس از سال‌ها کاهش شمار موارد وبا، ما به طور نگران‌کننده‌ای شاهد سربرآوردن شیوع‌های وبا در سراسر جهان در طول سال گذشته بوده‌ایم.»

او افزود که میزان میانگین کشندگی بیماری نیز در حال حاضر در مقایسه با میانگین پنج ساله آن تقریبا سه برابر شده است و در آفریقا به حدود ۳ درصد رسیده است

با اینکه اغلب افراد مبتلا به وبا علائم خفیف دارند یا بی‌علامت هستند، وبا میتواند در صورت درمان نشدن در طول چند ساعت بیمار را بکشد.

وبا در سوریه ۳۳ نفر را کشت

شیوع وبا در سوریه تاکنون دست کم ۳۳ نفر را کشته است و خطری برای تمام خطوط مقدم جنگ ۱۱ ساله در این کشور ایجاد کرده و باعث ترس در اردوگاه‌های شلوغ آوارگان شده است.

باربوزا همچنین درباره شیوع وبا در «شاخ آفریقا» و بخش‌هایی از آسیا از جمله پاکستان که مناطقی از آن به زیر سیلاب رفته است، ابراز نگرانی کرد.

او گفت به علل گوناگون از جمله کمبود تولیدکنندگان واکسن وبا فقط چند میلیون دوز واکسن وبا برای استفاده پیش از پایان سال در دسترس است. سازمان جهانی بهداشت همیشه یک ذخیره اضطراری واکسن‌ها وبا را حفظ می‌کند.

این مقام بهداشت جهانی گفت:‌ «بنابراین بسیار روشن است که ما واکسن کافی برای پاسخ دادن همزمان به شیوع‌های حاد وبا نداریم و حتی توانایی‌مان برای اجرای کارزارهای واکسیناسیون پیشگیری به عنوان راهی برای کاهش خطر برای بسیاری از کشورها کمتر است.»

او گفت هنوز تخمینی کلی از شمار موارد وبا در سراسر جهان در دست نیست، چرا که کشورها از نظام‌های پایش و نظارت متفاوتی در این مورد استفاده می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید