قیمت واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه‌ها اختلاف ۳۰۰۰ تومانی دارند اما واکسن ایرانی آنفلوآنزا برای کودکان و زنان باردار تایید نشده است.

قیمت واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه‌ها چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، گفت: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا ساخت داخل به همراه واکسن های وارداتی در سطح داروخانه‌ها موجود است.

سیدعلی فاطمی، افزود: واکسن‌های هلندی و فرانسوی آنفلوانزا، به همراه واکسن ساخت داخل در سطح داروخانه‌های کشور توزیع شده و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

قیمت واکسن هلندی و فرانسوی آنفلوآنزا

وی در ارتباط با قیمت واکسن‌های هلندی و فرانسوی، گفت: قیمت واکسن‌های خارجی، ۲۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و واکسن ایرانی هم ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

فاطمی با اشاره به اینکه واکسن‌های خارجی با سه هفته فاصله نسبت به واکسن ایرانی در سطح داروخانه‌ها توزیع شده است، افزود: استفاده از واکسن ایرانی آنفلوانزا برای کودکان و خانم‌های باردار هنوز مورد تأیید وزارت بهداشت قرار نگرفته و همین موضوع باعث شده در مقایسه با واکسن‌های هلندی و فرانسوی، کمتر مورد استقبال قرار بگیرند.

وی با اشاره به تاریخ انقضای واکسن‌ها، گفت: شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها گفته اند که واکسن‌های باقی مانده را پس می‌گیرند و از این جهت، مشکلی وجود ندارد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: البته استفاده از واکسن ایرانی آنفلوانزا منعی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید