براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۸ مهر ۱۴۰۱ افزایشی بوده اما هفته آینده بازار طلا و سکه چه روندی را طی خواهند کرد؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده / طلا و سکه ارزان می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر با نوساناتی همراه شد. اما اونس جهانی افت شدیدی را تجربه کرد. آیا بازار داخلی در هفته آینده تحت تاثیر ریزش اونس جهانی قرار می‌گیرد و با کاهش قیمت همراه می‌شود؟

در روزهای گذشته، در بازار داخلی طلا روند کاهشی داشت و سکه افزایشی بود. طلا حتی برای ساعاتی به کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هم رفت اما بار دیگر به کانال بالاتر برگشت. البته اونس جهانی کاهش و دلار در بازار داخلی افزایشی بود. احتمالا همین عامل باعث رفت و بازگشت قیمت طلا شد.

اما هفته آینده بازار چه روندی را طی خواهد کرد؟

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه گفت: در چند روز گذشته، قیمت جهانی طلا سیر نزولی را طی کرد و تنها در یک هفته حدود ۴۳ دلار اونس طلا کاهش یافت.

او افزود: به نظر می‌رسد طلای جهانی در هفته آینده هم ریزش جزئی داشته باشد. البته قیمت دلار هم تغییر چندانی نخواهد داشت. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه نیز در هفته آینده در همین کانال‌های فعلی در نوسان باشد و بازار هم با ثبات بیشتری همراه خواهد بود.

این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: در ماه‌های محرم و صفر بازار طلا و سکه با کمبود تقاضا مواجه شد و در رکود به سر می‌برد در نتیجه، با توجه به اتمام محرم و صفر و ورود به ماه ربیع‌الاول، بازارهای اقتصادی کشور وضعیت بهتری را تجربه می‌کند.

از بازار چه خبر؟

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۷۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید اما در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به دو روز گذشته تغییری نکرده است.

افت شدید اونس جهانی

در روزهای گذشته شاهد ریزش چشم‌گیر اونس طلای جهانی بودیم. امروز هم اونس جهانی به ۱,۶۶۲ دلار رسید.

اما علت این ریزش قیمتی چه بود؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی هم گفت: اونس جهانی طلا در چند روز اخیر با کاهش همراه شده بود. اما امروز ریزش شدیدتری را تجربه کرد و تا ۱۶۲۷ دلار نیز رسید. البته در ادامه روز اونس جهانی دوباره خود را احیا کرد و در بازه ۱۶۴۶ درحال معامله است.

او افزود: اگر اونس جهانی بتواند بالای ۱۶۴۲ به ثبات برسد، می‌توان پیش‌بینی کرد که اونس جهانی در طول هفته آینده به ۱۶۶۱ نیز برسد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: پیش از این روسیه اعلام کرده بود که که آمریکا تهدید استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین را جدی می‌گیرد و در صورت چنین اقدامی عواقب شدیدی در انتظار روسیه خواهد بود.

او افزود: انتشار این خبر سیگنالی برای فعلان بازار جهانی طلا بود که می‌توانند طلای خود را بفروشند. در نتیجه بازار با کاهش قیمت اونس همراه شد.

دیبا ادامه داد: در ادامه هفته، با سیاست‌های فدرال رزرو مواجه شدیم که نرخ بهره را از ۰٫۷۵ درصد به بازه ۳٫۲۵ درصد افزایش داد. افزایش نرخ بهره به این محدوده، باعث قدرتمند شدن شاخص دلار و از طرفی دیگر، افت اونس جهانی دلار شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید