این کشور جذاب پر از شگفتی است و یکی از دست­کم جذاب ترین مقاصد جنوب شرقی آسیا است. با لیست ما از بهترین مکان­های دیدنی در ویتنام، گشت­وگذار خود را برنامه­ ریزی کنید.

۴ نمونه از بهترین مکان­ های دیدنی در ویتنام + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: ویتنام ترکیبی شگفت انگیز از جاذبه­های طبیعی و تنوع فرهنگی است. مناظر این کشور از قله­های ناهموار از مسیرهای کوهستانی پر پیچ و خم گرفته تا شالیزارهای سرسبز دارای رنگ­های متفاوتی است و تاریخ طولانی و جمعیت چندفرهنگی ویتنام (با بیش از ۵۰ گروه اقلیت قومی) سفری فوق­العاده برایتان رقم می­زند.

دوستداران فضای باز می­توانند در داخل پارک­های ملی متعدد به حومه شهر بیایند، جایی که پیاده­روی، دوچرخه سواری و کایاک­سواری کارهای محبوبی برای انجام هستند، اما معروف­ترین جاذبه توریستی طبیعی ویتنام، منظره دریای کارست تماشایی خلیج هالونگ، یکی از مناظر طبیعی است که در آن تمام افراد می­توانند از نزدیک یک سفر دریایی را تجربه کنند.

در حالی که مناطق روستایی ویتنام مملو از چشم‌اندازهای سرسبز هستند، شهرهای بزرگ با زندگی معاصر و فرصت‌های فراوانی برای لذت بردن از غذاهای لذیذ ویتنام فراهم می‌کنند.

این کشور جذاب پر از شگفتی است و یکی از دست­کم جذاب ترین مقاصد جنوب شرقی آسیا است. با لیست ما از بهترین مکان­های دیدنی در ویتنام، گشت­وگذار خود را برنامه­ ریزی کنید.

خلیج هالونگ

۴ نمونه از بهترین مکان­ های دیدنی در ویتنام + عکس

منظره خلیج هالونگ یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در جهان برای مناظر شگفت‌انگیز دریا است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

هزاران جزیره آهکی در این خلیج قرار دارند که طی هزاران سال توسط باد و آب به قله‌های ناهموار فرسایش یافته‌اند.

با قایق می­توان از مناظر این خلیج زیبا بازدید کرد. حداقل یک تور یک شبه را انتخاب کنید تا مناظر نمادین خلیج هالونگ را ببینید زیرا یک سفر یک روزه برای دیدن تمام آن مناظر زیبا کافی نیست.

غارهای زیادی در خلیج وجود دارد که می­توان وارد آن­ها شد، از جمله هانگ سونگ سوت، با سه غار ماموت و هانگ دائو گو، با استالاگمیت ها و استالاکتیت های فوق العاده عجیب. با این حال، برای اکثر مردم، نقطه برجسته صرفا گشت و گذار در میان کارست­ها و غوطه­ور شدن در مناظر در حال تغییر قله­ها در حین عبور است.

شهر هوشی­مین

۴ نمونه از بهترین مکان­ های دیدنی در ویتنام + عکس

برای طرفداران شهرهای بزرگ، هیچ بازدیدی از ویتنام بدون بازدید از شهر هوشی­مین، مرکز تجاری شلوغ این کشور، واقعا کامل نیست.

خیابان‌ها مملو از موتورسیکلت‌ها و ماشین‌ها است، رستوران و کافه‌ها بهترین‌ها را در کشور در اختیار شما قرار می­دهند.

در مرکز آن دونگ خوی، یک منطقه مرکزی نسبتا کوچک است که به­راحتی قابل کشتیرانی است که بیشتر دیدنی‌های شهر را در خود جای داده است.

در این شهر موزه HCMC را با مجموعه‌ای درخشان از مصنوعات که داستان شهر را به هم می‌پیوندد و کلیسای جامع نوتردام که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است، خواهید دید.

برای دیدن برخی از بهترین نمونه‌های بازمانده از معماری استعماری فرانسه و همچنین بازدید از بتکده امپراتور جید با مجموعه‌ای خیره‌کننده از شمایل‌نگاری مذهبی بودایی و تائوئیستی، منطقه قدیمی داکائو را در این نزدیکی ببینید.

هوی آن

۴ نمونه از بهترین مکان­ های دیدنی در ویتنام + عکس

هوی آن زیباترین شهر ویتنام با بناهایی از معماری تاریخی باقی مانده است. محله شهر قدیمی برای کاوش لذت بخش است، مملو از خانه­های تجاری به خوبی حفظ شده که به دوران شکوفایی مرکز تجاری هوی آن در قرن پانزدهم بازمی­گردد، زمانی که شهر نقطه ملاقات اصلی برای بازرگانان ژاپنی و چینی بود که به این­جا هجوم آورده بودند.

بسیاری از خانه­های تجاری قدیمی به روی عموم باز شده است. بهترین خانه این شهر متعلق به قرن هفدهم با عناصر معماری و تزئینی جذاب است.

نماد اصلی هوی آن، پل ژاپنی لذت­بخش در انتهای غربی خیابان تران فو است، در حالی که در همان نزدیکی، تالار اجتماعات جماعت چینی فوجیان، زیباترین معبد شهر قدیمی قرار دارد.

روستای ساپا

۴ نمونه از بهترین مکان­ های دیدنی در ویتنام + عکس

حومه سرسبز مزرعه برنج اطراف ساپا که با قله‌های دندانه‌دار کوه‌های هوانگ لین (اغلب با نام دوران استعماری فرانسوی آن‌ها یعنی کوه‌های آلپ تونکینز شناخته می‌شود) هم مرز است، زیباترین مناظر روستایی ویتنام را در خود جای داده است.

دره‌های عمیق اینجا محل زندگی ترکیبی متنوع از اقلیت‌های قومی کشور، از جمله مردم همونگ، گیای و رد دزائو است، در­حالی­که تپه‌های مواج با مزارع برنج پوشیده شده‌اند و بر بلندترین قله کشور، کوه فنسیپان، مشرف هستند.

این بهترین مقصد کوهنوردی در ویتنام است که گزینه­های زیادی برای پیاده­روی روزانه بین دهکده­های کوچک و تجربه مناظر خیره­کننده کوهستانی دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید