۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 55391244

تنوع چشم انداز در این کشور، پرو را به یکی از منحصر به ­فردترین مقاصد این قاره تبدیل کرده است.

۴ جاذبه گردشگری برتر در پرو!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: پرو کشوری با تاریخ، فرهنگ، زیبایی و ماجراجویی است که دارای طیف کاملی از امکانات برای مسافران است. شهر باستانی اینکاها در ماچو پیچو یکی از نقاط برجسته هر سفر به آمریکای جنوبی است، اما چیزهای بیشتری برای کشف در سراسر پرو وجود دارد.

می‌توانید در مرتفع‌ترین دریاچه قابل کشتیرانی جهان سفری با قایق داشته باشید، به یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان نگاه کنید، سوار تپه‌های شنی شوید، در کوه‌های آند پیاده‌روی کنید یا در آمازون ماهی بگیرید. از دیگر کارهایی که باید در پرو انجام دهید می‌توان به کاوش در اسرار خطوط نازکا، قدم زدن در میان خرابه‌های باستانی در دره مقدس، یا تجربه بازدید از پرو مدرن در خیابان‌های لیما اشاره کرد.

تنوع چشم انداز در این کشور، پرو را به یکی از منحصر به ­فردترین مقاصد این قاره تبدیل کرده است.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه­های توریستی پرو، بهترین مکان­ها را برای بازدید پیدا کنید.

مسیر اینکا

۴ جاذبه گردشگری برتر در پرو!

مسیر معروف اینکا یک مسیر پیاده‌روی چهار روزه است که در ماچو پیچو خاتمه می‌یابد و بسیاری آن را نقطه برجسته سفر خود به پرو می‌دانند. این مسیر خوش­منظره اغلب بهتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم انتظار دارند.

چند نقطه شروع متفاوت برای مسیر اینکا وجود دارد، اما پیاده‌روی معمول چهار روزه از کیلومتر ۸۲ خط راه‌آهن کوسکو - آگواس کالینتس آغاز می‌شود. از این نقطه، مسیر از بیش از ۳۰ خرابه اینکا و مناظر دیدنی عبور می­کند. سخت­ترین قسمت مسیر، روز دوم پیاده­‌روی است، با صعود ۱۲۰۰ متری در ارتفاع و دو گردنه مرتفع.

گنجینه های معماری کوسکو

۴ جاذبه گردشگری برتر در پرو!

قدم زدن در خیابان­های کوسکو مانند پرسه زدن در یک موزه است. خرابه‌های اینکا در پایه‌های بسیاری از ساختمان‌های دوست‌داشتنی استعماری استفاده شده است که در کنار جاده‌های باریک قرار گرفته‌اند و تاریخ طولانی شهر را به نمایش می‌گذارند.

میدان اصلی در مرکز شهر، خانه کلیسای جامع و دو سازه به همان اندازه چشمگیر است. این میدان همچنین مکانی عالی برای شروع یک تور پیاده­روی، صرف غذا یا تماشای مردم در طول روز است.

در حالی که ساختمان‌ها و موزه‌های بی‌شماری وجود دارد که ارزش بازدید دارند، کلیسای سانتو دومینگو که بر روی خرابه‌های اینکا در کوریکانچا قرار دارد، یکی از جاذبه‌های دیدنی کوسکو است.

دریاچه تیتیکاکا

۴ جاذبه گردشگری برتر در پرو!

آب آبی درخشان دریاچه تیتیکاکا توسط تپه­های غلتان و دهکده­های کوچک احاطه شده است. منطقه این دریاچه ترکیبی از مناظر زیبا و فرهنگ است که آن را از سایر مناطق کشور متمایز می­کند. دریاچه تیتیکاکا که در ارتفاع ۳۸۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد، به عنوان مرتفع­ترین دریاچه قابل کشتیرانی در جهان شناخته می­شود.

سفر با قایق به جزایر و روستاهای اطراف بهترین راه برای بازدید از دریاچه است. یکی از اصلی­ترین جاذبه­های گردشگری، جزایر شناور اوروس است که جوامع کوچکی از سرخپوستان اوروس را نگهداری می­کند. این جزایر ساخته دست بشر هستند که از نی ساخته شده­اند و از زمان اینکاها شیوه زندگی سنتی را حفظ کرده­اند.

آن­چه در تورهای این جزایر می­بینید برای گردشگری طراحی شده است، اما نگاهی اجمالی به شیوه زندگی سنتی دارد. جزایر شناور تنها بخش بسیار کوچکی از جاذبه­های دریاچه تیتیکاکا هستند.

مرکز شهر تاریخی آرکیپا

۴ جاذبه گردشگری برتر در پرو!

آرکیپا با بیش از ۲۳۰۰ متر ارتفاع، اغلب به­عنوان زیباترین شهر پرو در نظر گرفته می­شود. مرکز شهر با پس‌زمینه‌ای از کوه‌های پوشیده از برف، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ادعای اصلی شهرت آرکیپا، معماری قدیمی است که از سنگ سیلار ساخته شده است، سنگی آتشفشانی که رنگ روشنی را در نور خورشید بازتاب می­کند. بیشتر ساختمان‌های استعماری در مرکز شهر تاریخی، از این سنگ ساخته شده‌اند که باعث شده این شهر لقب ”شهر سفید“ داشته باشد.

آرکیپا همچنین اغلب یک نقطه توقف برای کسانی است که به دنبال بازدید از دره کولکا هستند که حدودا چهار ساعت با ماشین از شهر فاصله دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید