با فهرست برترین جاذبه­ های تانزانیا، بهترین مکان­ های گردشگری این کشور را کشف کنید.

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: خانه برخی از معروف­ترین پارک­های ملی آفریقا و دارای جاذبه­ های طبیعی از جمله کوه باشکوه کلیمانجارو است. در نتیجه محبوب­ترین کارها در تانزانیا و دلیل بازدید بسیاری از مسافران از این کشور، ماجراجویی­ های مرتبط با حیات­وحش است.

بیشتر بازدیدکنندگان از مناطق بیابانی و سایر مقاصد در تانزانیا بازدید می­ کنند. سواحل زیبای زنگبار برای کسانی که می‌خواهند مدتی را صرف آفتاب گرفتن کنند عالی است.

در نزدیکی جزایر پمبا و مافیا نوع دیگری از شگفتی­های طبیعی وجود دارد که غواصان را از سراسر جهان به این کشور می­کشاند تا باغ­های مرجانی، ماهی­های رنگارنگ و آب­های شفاف را تماشا کنند.

با فهرست برترین جاذبه­ های تانزانیا، بهترین مکان­ های گردشگری این کشور را کشف کنید.

کوه کلیمانجارو

۴ جاذبه برتر گردشگری در تانزانیا + عکس

کوه کلیمانجارو بلندترین قله آفریقا (۵۸۹۵ متر) و نمادین­ترین تصویر تانزانیا است. پارک ملی کوه کلیمانجارو، برخلاف سایر پارک‌های شمال تانزانیا، تنها برای حیات­وحش آن بازدید نمی‌شود، بلکه برای ایستادن در مقابل این کوه زیبا و پوشیده از برف، تماشای هیبت آن و برای صعود به قله مورد توجه قرار می‌گیرد. کوه کلیمانجارو را می­توان در هر زمانی صعود کرد، اگرچه بهترین زمان آن از اواخر ژوئن تا اکتبر در فصل خشک است.

کلیمانجارو یک مکان میراث جهانی، بیش از ۱ میلیون سال پیش توسط حرکت آتشفشانی در امتداد دره ریفت شکل گرفت. سه مخروط آتشفشانی آن حدود ۷۵۰۰۰۰ سال پیش به وجود آمدند. بلندترین نقطه اوهورو در کیبو است که یکی از هفت قله جهان است.

این کوه از زمین‌های کشاورزی در سطح پایین‌تر به جنگل‌های بارانی و مراتع آلپ و سپس منظره بی‌نظیر ماه در قله‌ها برمی‌خیزد. دامنه‌های جنگل‌های بارانی محل زندگی گاومیش‌ها، پلنگ‌ها، میمون‌ها و فیل‌ها است. منطقه آلپ جایی است که تماشاگران پرندگان شکاری فراوانی پیدا می کنند.

پارک ملی سرنگتی

۴ جاذبه برتر گردشگری در تانزانیا + عکس

پارک ملی سرنگتی یک دشت وسیع بدون درخت است که میلیون­ها حیوان در آن زندگی می­کنند یا در جستجوی چمنزارهای تازه از آن عبور می­کنند. این شهر به دلیل مهاجرت سالانه وحشی‌ها مشهور است. نزدیک به ۵۰۰ گونه پرنده در سرنگتی ثبت شده است.

سرنگتی به عنوان دومین پارک ملی بزرگ در تانزانیا، سالانه ده­ها هزار گردشگر را به خود جذب می­کند. بهترین ماه­ها برای تماشای حیات­وحش در پارک ملی سرنگتی بین ژوئن تا سپتامبر است. فصل مرطوب از مارس تا می است و سردترین دوره این پارک از ژوئن تا اکتبر است.

مهاجرت سالانه بیش از ۵/۱ میلیون حیوان وحشی و صدها هزار گورخر و غزال در ماه می یا اوایل ژوئن انجام می­شود. این مهاجرت یکی از چشمگیرترین رویدادهای طبیعی و جاذبه اصلی این پارک برای بسیاری از گردشگران است.

سواحل زنگبار

۴ جاذبه برتر گردشگری در تانزانیا + عکس

جزیره زنگبار که مقصد اصلی بسیاری از مسافران تعطیلات در تانزانیا است، به خاطر سواحل زیبایش شناخته شده است. این جزیره تعدادی از بهترین سواحل جهان را دارد. موج­سواری بسته به این­که در کدام سمت جزیره هستید متفاوت است. بازدیدکنندگان ماسه­های سفید نرم و آب کم­عمق شفاف همراه با قایق­های سنتی که در کنار ساحل قرار دارند را خواهند دید.

شهر تاریخی استون تاون که به‌خاطر خانه‌های شهری قدیمی عربی، کوچه‌های باریک و بندری شلوغ معروف است، در قلب زنگبار واقع شده است.

پارک ملی دریاچه مانیارا

۴ جاذبه برتر گردشگری در تانزانیا + عکس

پارک ملی دریاچه مانیارا از جنگل، علفزار و باتلاق تشکیل شده است. دو سوم پارک را آب پوشانده است و دریاچه مانیارا میزبان هزاران فلامینگو و همچنین محل زندگی پرندگان متنوع دیگر است. ویژگی برجسته پارک دریاچه مانیارا جمعیت زیاد فیل­ها، شیرهای درخت­نورد و اسب آبی است که می­توان آن­ها را در فاصله بسیار نزدیک­تری نسبت به سایر پارک­ها مشاهده کرد. این پارک همچنین میزبان بزرگ­ترین تجمع بابون­ها در جهان است.

رانندگی در حیات­وحش، قایق­رانی (زمانی که سطح آب به اندازه کافی بالا است)، تورهای دوچرخه‌سواری در کوهستان و تماشای پرندگان از محبوب­ترین فعالیت­ها در پارک ملی دریاچه مانیارا هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید